Księgowość pełna i uproszczona – czym się różnią?
Mali i średni przedsiębiorcy najczęściej decydują się na księgowość uproszczoną. Często wynika to po prostu z braku wiedzy na temat pełnej księgowości. Tymczasem może się okazać, że taki sposób rozliczeń będzie dla nas korzystniejszy. Żeby jednak poprowadzić taką księgowość, niezbędne będzie nam dobre biuro rachunkowe. Na czym polega pełna księgowość i czym różni się od księgowości uproszczonej?
Pełna czy uproszczona?
Księgowość uproszczona jest dość prosta i tania – jeśli mamy odpowiednio dużo samozaparcia i prowadzimy własny mały biznes, możemy nawet poprowadzić ją samodzielnie. Taka księgowość jest jednak przeznaczona głównie do naliczania podatków. Tymczasem pełna księgowość to narzędzie znacznie bardziej rozbudowane, które może służyć także do analizy działalności firmy. Do prowadzenia pełnej księgowości zobowiązane są spółki partnerskie, spółki jawne osób fizycznych, spółki cywilne osób fizycznych, a także osoby fizyczne, które powadzą działalność gospodarczą. Inni przedsiębiorcy mogą ten sposób księgowości po prostu wybrać. Pełna księgowość jest co prawda bardziej skomplikowana, ale także daje nam wiele dodatkowych możliwości. Prowadzenie takiej księgowości najlepiej powierzyć specjalistom.
Doświadczona i wykwalifikowana kadra daje gwarancję solidności i wysokiej jakości wykonania powierzonych zadań. Potrafimy dostosować się do specyfiki każdej firmy, unikamy szablonowego podejścia do klienta. Zapewniamy stuprocentową poufność wszelkich informacji, które dotyczą naszych klientów, zarówno w czasie współpracy, jak i po jej zakończeniu – podkreśla właścicielka firmy Alkabar Sp. z o.o.