Artykuł sponsorowany

Co powinieneś wiedzieć o ewidencji środków trwałych?

Co powinieneś wiedzieć o ewidencji środków trwałych?

Wiele osób marzy o własnym biznesie, jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak wielkiego zaangażowania i poświęcenia wymaga prowadzenie działalności gospodarczej – często jest to zadanie na dwa etaty. Jeśli chcemy, aby nasz biznes osiągnął sukces, musimy profesjonalnie prowadzić księgowość firmy lub znaleźć biuro rachunkowe, które sprawami podatkowymi i finansowymi firmy zajmie się w naszym imieniu. Profesjonalni księgowi mogą zająć się także ewidencją środków trwałych. Co zaliczamy do tej ewidencji? Jakie dane powinny się w niej znaleźć?

Ewidencja środków trwałych

Bez prowadzenia ewidencji środków trwałych nie możemy w sposób odpowiedni i zgodny z przepisami obliczyć odpisów amortyzacyjnych. Do ewidencji środków trwałych zaliczamy każdą należącą do danego podmiotu gospodarczego rzecz, która jest wykorzystywana minimum przez rok. Są to wartości materialne, niematerialne oraz prawne. Wartości materiale to na przykład budynki, sprzęty biurowe, meble, narzędzia, samochody i maszyny, natomiast niematerialne i prawne wartości to autorskie prawa majątkowe, licencje, programy komputerowe, prawo do wykorzystania wiedzy handlowej itp. Wszystkie te elementy są niezbędne do rzetelnego i poprawnego przygotowania ksiąg przychodów i rozchodów, czyli KPiR. Ich prowadzenie warto powierzyć profesjonalistom z biura usług rachunkowych Relevant w Chorzowie, które świadczy kompleksowe usługi rachunkowe. Gdy kwestie finansowe i podatkowe naszej firmy znajdą się w rękach fachowców, zyskamy sporo czasu na rozwój naszego biznesu i wdrożenie nowych, ciekawych projektów.

Jak wygląda ewidencja środków trwałych?

Dokumenty przedstawiające ewidencję środków trwałych powinny zawierać kilka istotnych informacji. Mowa o:

  • danych personalnych,
  • numerze NIP podatnika,
  • liczbach porządkowych wraz z datami nabycia,
  • datami przyjęcia do użytkowania
  • określeniem środka trwałego lub wartości niematerialnej i prawnej,
  • symbolu Klasyfikacji Środków Trwałych,
  • wartości początkowej,
  • stawce amortyzacyjnej,
  • kwocie odpisu amortyzacyjnego za dany rok podatkowy i narastająco za okres dokonywania tych odpisów,
  • zaktualizowanej wartości początkowej,
  • dacie likwidacji oraz jej przyczynie albo dacie zbycia,

Prowadzenie ewidencji to niełatwe zadanie, które wymaga zaangażowania wiedzy i skrupulatności. Dlatego, warto powierzyć je w ręce profesjonalistów – doświadczone biuro rachunkowe poradzi sobie z prowadzeniem ewidencji i przeprowadzi dla nas stosowne analizy, a my zyskamy więcej czasu na rozwój biznesu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz