Artykuł sponsorowany

Możliwości druku wielkoformatowego

Możliwości druku wielkoformatowego

Sprzedanie swego produktu lub usługi wymaga wcześniejszego przyciągnięcia zainteresowania klienta, czyli krótko mówiąc – zareklamowania swojej działalności. Dla znacznej większość przedsiębiorców najważniejszą, najskuteczniejszą formą reklamy jest reklama zewnętrza, powstająca z wykorzystaniem druku wielkoformatowego. Oto rodzaje jego zastosowania.

Billboardy

Powszechnie spotykane przy drogach szybkiego ruchu oraz w granicach miast, na przystankach i w centrach handlowych, billboardy należą do największych form reklamy zewnętrznej. Standardowo mają one powierzchnię od 6 do 50 metrów kwadratowych, zdarzają się jednak formaty większe i mniejsze. Do tych pierwszych należą tak zwane megaboardy, czyli reklamy na budynkach, najczęściej pod postacią tkanin rozwieszanych na specjalnych rusztowaniach – mogą one osiągać nawet 300 metrów kwadratowych powierzchni. Wśród małych billboardów znajdziemy między innymi tak zwane city lighty, czyli plakaty zamykane w specjalnych, podświetlanych gablotach. Ich wysokość i szerokość zwykle nie przekracza 2 metrów.

One Way Vision

Są to folie, stosowane najczęściej do oklejania witryn sklepów, lokali użytkowych oraz okien pojazdów – np. autobusów czy autokarów. Posiadają one perforację, to znaczy regularnie rozmieszczone na powierzchni otwory, przez które do wnętrza budynku lub pojazdu przenika światło. Perforacja jest na tyle drobna, że nie wpływa znacząco na estetykę ani jakość wydruku, a jednocześnie powoduje, iż wnętrze lokalu jest niewidoczne od strony ulicy. Działa podobnie do lustra weneckiego – osoba znajdująca się wewnątrz może swobodnie obserwować to co dzieje się na zewnątrz, sama jednak pozostanie niewidoczna.

Nadruki samochodowe

Ta forma reklamy jest bardzo chętnie wykorzystywana przez firmy posiadające własną flotę samochodów, ale jest również dostępna dla pozostałych – przewoźnicy autobusowi chętnie udostępniają powierzchnie swoich pojazdów reklamodawcom. Najważniejszą zaletą reklam samochodowych jest fakt, że pozwalają one dotrzeć do znacznie większej ilości odbiorców, niż reklama stacjonarna. Nadruk tworzony jest na folii, którą nakleja się na karoserię lub szyby pojazdu. Mimo że jest on bardzo trwały, to można go stosunkowo łatwo zerwać nie uszkadzając tym samym lakieru auta – jest to istotne w momencie wymiany samochodów z floty na inne.

Profesjonalnym tworzeniem druków wielkoformatowych zajmuje się między innymi firma OferPress z Lublina. W jej ofercie znajdziemy wymienione wyżej formaty a także canvasy, roll-up’y, plakaty, naklejki podłogowe i inne.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz