Dowiedz się więcej...

Jesteś właścicielem firmy produkcyjnej lub usługowej? Prowadzisz agencję reklamową lub zajmujesz się promowaniem produktów? Zakładasz sklep internetowy i szukasz pomysłów na skuteczną reklamę? Wykorzystaj jedną z wielu możliwości, jakie oferują Ci drukarnie, i nawiąż współpracę w zakresie drukowania materiałów reklamowych, broszur, ulotek, opakowań oraz innych przydatnych akcesoriów.

Chcesz wiedzieć, co może Ci zaoferować wybrana drukarnia? Interesuje Cię zakres możliwości druku, wymiary oferowanych materiałów, dodatkowe urozmaicenia wydruku? A może poszukujesz informacji na temat usług stanowiących połączenie druku z projektowaniem materiałów reklamowych?

Skorzystaj z pomocy profesjonalistów, którzy podpowiedzą Ci, jakie rozwiązania najlepiej sprawdzą się w Twojej dziedzinie. Przeglądaj ranking drukarni i dowiedz się, które spełniają Twoje oczekiwania. Poznaj cennik usług i podejmij decyzję o najkorzystniejszym dla Ciebie rozwiązaniu. Wszystkie potrzebne informacje znajdziesz na tej stronie.

Drukarnie

Drukarnia jest zakładem produkcyjnym specjalizującym się w wytwarzaniu materiałów poligraficznych. Zależnie od jej profilu i wykorzystywanych maszyn posiada ona konkretną specjalizację, dzięki której możliwe jest produkowanie konkretnych kategorii asortymentowych. W drukarniach powstają nie tylko książki i czasopisma, codzienna prasa, ale również ulotki i broszury reklamowe, katalogi, a także wszelkiego typu opakowania, formularze, druki samokopiujące i wiele innych materiałów.

Drukowanie wykonywane jest na każdym podłożu papierowym, od papieru makulaturowego i biurowego do grubej, wielowarstwowej tektury, a także na różnego typu tworzywach, foliach i innych materiałach. Metody druku decydują, czy zakład ma charakter ogólny czy też jest firmą wyspecjalizowaną w druku akcydensowym, dziełowym, prasowym lub innym.

Drukarnie świadczące szeroki zakres usług zajmują się również pracami introligatorskimi oraz posiadają specjalne pracownie projektowe, w których profesjonalni graficy przygotowują wzory wizytówek, materiałów reklamowych czy katalogów spełniających oczekiwania klienta.

Rodzaje druku

Drukowanie jest procesem polegającym na wielokrotnym nanoszeniu tego samego obrazu lub tekstu na papier, karton albo inne wybrane podłoże z zastosowaniem specjalnej techniki drukarskiej i z wykorzystaniem specjalistycznych maszyn. Drukowanie może przybierać różne formy zależnie od planowanego efektu i rodzaju wykorzystanych materiałów.

W praktyce wyróżnia się trzy rodzaje druku: wypukły, płaski i wklęsły tworzone nieco inną techniką sprowadzającą się do położenia względem siebie elementów drukujących maszyny i części niedrukowanych. W najpopularniejszym obecnie powszechnie stosowanym druku wypukłym czcionki wysunięte są poza powierzchnię niedrukującą.

Wśród znanych dziś rodzajów druku wypukłego wyróżniają się fleksografia, typografia i typooffset. Stosowane powszechnie techniki druku płaskiego to offset i światłodruk. Techniką drukowania wklęsłego jest rozpowszechniona obecnie rotograwiura. Jedną z popularnych technik jest też sitodruk wykorzystujący specjalne siatki z otworkami, przez które przenika nakładana wałkiem farba.

Skład tekstu

Skład tekstu to termin zecerski, który określa zadanie polegające na fizycznym ułożeniu z pojedynczych czcionek tekstu przygotowanego do drukowania. Termin ten jest związany z historią drukowania, kiedy przygotowanie materiału do druku wymagało ręcznego wybrania czcionek i umieszczenia ich w specjalnej kasecie przez zecera.

Objęte terminem DTP współczesne przygotowanie materiałów do druku jest już w pełni skomputeryzowane, a skład sprowadza się do edycji w konkretnym programie bądź też przepisania tekstu z klawiatury do dokumentu tekstowego. Skład tekstu oznacza w tym przypadku materiał w takiej postaci, którą można dowolnie modyfikować, dokonując w niej poprawek treści lub układu tekstu.

We współczesnym drukarstwie funkcjonują pojęcia składu komputerowego, czyli przygotowania tekstu do druku za pomocą odpowiedniego programu do edycji i formatowania oraz składu maszynowego, który sprowadza się do automatycznego składania czcionek w urządzeniach sterujących maszynami zecerskimi (tzw. składopisach).

Artykuły

Najlepszy druk materiałów reklamowych
Kiedy chcemy promować naszą firmę, musimy zdecydować się na druk materiałów promocyjnych. Pamiętajmy, by zlecić jego wykonanie dobrej, sprawdzonej drukarni.
Od czego zależy jakość druku? Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę wybierając drukarnię
W zależności od tego, co jest dla nas najważniejsze – jakość, szybka realizacja zamówienia czy cena – musimy wybrać inną metodę wydruku swojego projektu.
Jakie gadżety reklamowe i produkty poligraficzne wybrać do promowania?
Okazuje się, że nowoczesne drukarnie są w stanie wykonać wiele artykułów reklamowych, takich jak np. kalendarze, katalogi, koperty czy nawet długopisy.
Ulotki reklamowe – nadal skuteczne?
Ulotki reklamowe to nadal popularna forma reklamy. Dowiedz się, jaki papier wybrać i co wpływa na skuteczność ulotek.
Jak poprawnie przygotować materiały reklamowe do druku
Aby materiały reklamowe mogły spełniać swoje funkcje, muszą zostać wykonane we właściwy sposób. Istotne jest właściwe przygotowanie ich do drukowania.
Torby z nadrukiem - sprawdzona forma reklamy
Jeśli szukasz ciekawej formy reklamy, pomyśl o torbach z nadrukiem. Torby foliowe, torby bawełniane, torby papierowe – wybierz takie, które ci odpowiadają.
Różnice pomiędzy drukiem offsetowym a drukiem cyfrowym
Można wyróżnić różne rodzaje druku. Do najczęściej spotykanych należą druk cyfrowy i druk offsetowy. Są między nimi pewne różnice. Zapraszamy na stronę.
Jak promować firmę – współpraca z drukarniami
Do najczęściej wykorzystywanych usług poligraficznych zalicza się drukowanie offsetowe bądź cyfrowe materiałów promocyjnych: wizytówek, plakatów czy ulotek.

Znajdź najlepsze drukarnie