Materiał Partnera

Jak znaleźć dobry serwis samochodowy?

Jak znaleźć dobry serwis samochodowy?

Jeśli masz własny samochód to pewnie prędzej czy później trafisz z nim do mechanika. Problem tylko w tym, że o przygodach w warsztatach motoryzacyjnych krążą niemal legendy. Na co więc zwrócić uwagę, aby uniknąć rozmaitych przygód i móc spokojnie oczekiwać na profesjonalne usunięcie usterek w pojeździe?


Od ucha do ucha

Przede wszystkim zwróć uwagę na to jaka opinia krąży na temat konkretnego serwisu. Wypytaj znajomych czy jakiś zakład szczególnie mocno polecają, sprawdź też opinie w internecie. W miarę możliwości nie bazuj przy tym na jednym źródle, mając informacje od kilku osób będziesz miał pewność, że dobra opinia to nie pojedynczy przypadek. Zwłaszcza gdy opinie te będą dotyczyć różnego typu napraw.

Na pierwszy rzut oka

- Zasadę pierwszego wrażenia zwykle odnosi się do kontaktów międzyludzkich. Tymczasem ma ona zastosowanie również w ocenie warsztatu samochodowego. Już wchodząc na jego teren można wyciągnąć pierwsze wnioski po widoku znajdujących się tam pojazdów – radzi Robert Krawat z serwisu Auto Perfekt. - A oceniać warto chociażby to, czy pojazdy zaparkowano w taki sposób, aby nie ryzykować np. trzaśnięcia drzwiami jednego o drugie. To kwestia szacunku dla własności klientów.


Inną rzeczą, na którą warto z miejsca zwrócić uwagę to samochód, którym aktualnie zajmują się pracownicy zakładu. A konkretnie czy jego wnętrze, w szczególności siedzenia i kierownica, zostały zabezpieczone przed przypadkowymi zabrudzeniami smarem. Niestety, ale takie przypadki są dość częste. Jednak solidny serwis zawsze zabezpieczy samochód przed takim zagrożeniem – zwłaszcza, że użycie folii ochronnych nie jest czymś szczególnie wymagającym.

Dobry mechanik to taki, który wypytuje

Opisując usterkę zaobserwuj czy obsługa serwisu samochodowego dopytuje Cię o historię Twojego pojazdu. O to, czy dana awaria już występowała i z jaką intensywnością korzystasz z auta. Dla specjalisty to ważne informacje, zwykły „człowiek od napraw” dużo rzadziej będzie o to pytać.

Formalności dla świętego spokoju

- Choć wiele osób męczą kwestie związane z wypełnianiem formularzy, to mimo wszystko oddając samochód do serwisu warto sporządzić protokół jego stanu – sugeruje Robert Krawat z Auto Perfektu. - Należy dokładnie w nim opisać, czy i jakie usterki posiada pojazd w momencie oddawania go naprawy. I to nie tylko te, które mają być zreperowane, ale też takie rzeczy, jak na przykład wgniecenia w masce. Pomaga to uniknąć wielu ewentualnych nieporozumień i stanowi pewne zabezpieczenie dla właściciela auta.


W dokumentacji tego typu zdecydowanie warto też uwzględnić, co dokładnie ma być zreperowane i w jakim terminie ma to nastąpić, a ewentualne zmiany można później na bieżąco ustalać pomiędzy serwisem, a kierowcą. Dla profesjonalnego serwisu to nie problem, a dzięki temu można mieć pewność, że gdyby zlokalizowano inne problemy techniczne, niż te, z którymi przybyliśmy, nie zostaniemy nagle zaskoczeni dodatkową kwota na rachunku. Po prostu dzięki jasno określonemu pisemnemu zleceniu wymiana lub naprawa dodatkowych części najpierw zostanie skonsultowana.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz