Artykuł sponsorowany

Kalendarze – idealna forma reklamy

Kalendarze – idealna forma reklamy

Zastanawiając się nad idealną formą reklamy można by wymieniać wiele jej elementów, jednak nie ma wśród nich produktu idealnego. Jedna forma ma ograniczony zasięg, inna jest mało czytelna lub zrozumiała tylko dla określonej grupy odbiorców. Do uniwersalności zbliżają się jednak kalendarze.

Kalendarze – towarzysze na całe życie

Kalendarze to produkty bardzo specyficzne, bowiem towarzyszą nam już od ponad stu lat i wciąż cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem. Rozwój kalendarzy, ich form graficznych, rozmiarów, układów czy przeznaczenia jest ściśle związany z rozwojem technologii druku, bowiem to właśnie od niego zależy jakość kolorowych zdjęć oraz ich format. Kalendarze z jednej strony są niezbędnym elementem naszego życia, podobnie jak zegary pomagając w planowaniu czasu. Z drugiej strony są one formą tradycji, kultywowanej przez wiele pokoleń i wciąż niezaniedbywanej. Cechą kalendarzy jest przestrzeń pozwalająca na umieszczanie informacji przydatnych dla konkretnej grupy odbiorców lub treści reklamowych. Standardem są na przykład imieniny i święta, a w rozbudowanych kalendarzach można znaleźć godziny wschodu i zachodu Słońca. W czasach naszych babć popularnością cieszyły się kalendarze kartkowe, w których po drugiej stronie umieszczano przepis kulinarny, informację historyczną lub ciekawostkę. Dziś w dobie Internetu ta forma zanika na korzyść kolorowych plansz i notesów.

Od notesu do kalendarza na biurko

Współczesny świat nie potrzebuje już zdawkowych informacji o urodzinach wielkiego malarza czy ciekawostce przyrodniczej. Dzięki telewizji i Internetowi jesteśmy nasyceni taką wiedzą, dlatego poszukując kalendarzy stawiamy raczej na ich komfort i możliwość praktycznego wykorzystania. Największą popularnością cieszą się notesy, bowiem można je włożyć do torebki, plecaka czy aktówki i zawsze mieć przy sobie, gdy trzeba coś zapisać lub sprawdzić termin. Zaletą kalendarzy notesów jest też możliwość wykorzystania ich jako organizerów. W kontekście reklamy taki model ma o tyle duże znaczenie, że zawsze pozostaje pod ręką i każdego dnia jest otwierany i przeglądany przez właściciela, także w towarzystwie innych osób. W takiej sytuacji informacja reklamowa przesyłana jest wielokrotnie, utrwalając się w podświadomości. Podobną rolę mogą pełnić kalendarze biurkowe, na które spoglądamy każdego dnia zasiadając do pracy.

Magia zdjęć a możliwości reklamowe

Największe możliwości reklamowe stwarzają jednak kalendarze planszowe z dużymi, przyciągającymi uwagę zdjęciami. Nic przecież nie działa na wyobraźnię tak jak dobra, profesjonalna fotografia, a większość z nas już przekonała się o tym, że widok oszronionej szklanki z sokiem niezmiennie budzi nasze pragnienie, podobnie jak wizerunek słonecznej plaży w tropikach skłania do marzeń o wyjeździe. Firmy specjalizujące się w produkcji gadżetów reklamowych, jak Videodruk, oferują też kalendarze wieloplanszowe pozwalające na prezentację firmy czy ośrodka wczasowego z wielu perspektyw. Takie rozwiązanie ma wielką zaletę, jaką jest brak możliwości znudzenia się reklamą. Każdy kolejny miesiąc to nowa odsłona, dzięki której znów mamy na co patrzeć, co kontemplować i o czym marzyć. Poza tym kalendarze planszowe są uniwersalne i mogą być zawieszane zarówno w biurach, jak i szpitalach, szkołach czy domach prywatnych, dzięki czemu reklama dociera do ogromnej rzeszy odbiorców.

Oceń artykuł (2)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz