Artykuł sponsorowany

Zalety doradztwa personalnego dla pracodawców

Zalety doradztwa personalnego dla pracodawców

Z usług doradztwa personalnego korzysta coraz więcej przedsiębiorstw i osób prywatnych. Te ostatnie otrzymują m.in. pomoc w określeniu swoich mocnych stron czy opracowaniu optymalnej ścieżki kariery, co przydaje się zwłaszcza osobom dopiero wkraczającym na rynek pracy. Największe korzyści ze współpracy z zawodowymi doradcami personalnymi odnoszą jednak przede wszystkim pracodawcy.

Pomoc w rekrutacji

Jedną z kluczowych zalet takiego rozwiązania jest po pierwsze ogromna oszczędność czasu. Najwyraźniej widać to podczas rekrutacji nowych pracowników. Większą część tego procesu bierze na siebie bowiem właśnie agencja doradztwa personalnego, dokonująca wstępnej selekcji kandydatów, aby przedstawić swemu zleceniodawcy tylko tych, którzy najlepiej wpisują się w profil danego stanowiska.

Pomoc w formułowaniu oczekiwań

Profil ów tworzony jest oczywiście w oparciu o zasady funkcjonowania firmy, dla której poszukiwany jest pracownik. Rozległe doświadczenie i wiedza profesjonalnych rekruterów nierzadko pozwalają przy tym na znacznie lepsze sformułowanie oczekiwań wobec kandydata na dane stanowisko, niż gdyby pracodawca miał się zająć tym samodzielnie lub zlecić to któremuś ze swoich dotychczasowych podwładnych.

Skuteczne narzędzia

Agencje doradztwa personalnego są na bieżąco, jeśli chodzi o najnowsze i najbardziej efektywne narzędzia rekrutacyjne, potrafią też przeprowadzać skuteczne kampanie mające na celu pozyskanie jak największej liczby CV, co zwiększa szanse na znalezienie pracownika idealnego. – Trzeba pamiętać, że jest to tym trudniejsze, im wyższe stanowisko pozostaje do obsadzenia, a poszukiwania specjalistów i menadżerów wymagają zastosowania szczególnych metod, z którymi doradcy personalni są doskonale obeznani – dodaje przedstawiciel agencji pracy Full Job.

Weryfikacja kompetencji i potrzeb pracowników

Warto uzmysłowić sobie, iż działalność doradców personalnych nie ogranicza się tylko i wyłącznie do pozyskiwania nowych pracowników. Bardzo często zajmują się oni organizacją również choćby assessment center, czyli starannie opracowanych warsztatów, znacznie lepiej niż np. wywiad czy testy weryfikujących praktyczne kompetencje osób, które biorą w nich udział. W zależności od obranej metody narzędzie to wykorzystać można zarówno do oceny kandydatów do pracy, jak i pracowników ubiegających się o awans. Assessment center jest też w stanie zidentyfikować potrzeby firmy w zakresie szkoleń, a także samo w sobie pełnić funkcję rozwijającą umiejętności uczestników.

Outplacement

Agencje doradztwa personalnego często też oferują pracodawcom wsparcie w zakresie zwalniania pracowników, co bywa procesem bardzo trudnym dla każdej ze stron. Usługa zwana outplacementem polega zwykle na konsultacjach odchodzących osób z doradcą zawodowym i kompleksowej pomocy w poszukiwaniach nowej pracy, obejmującej również organizację różnego typu szkoleń i kursów.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz