Artykuł sponsorowany

Szkolenia miękkie czy twarde dla pracowników? Podstawowe różnice

Szkolenia miękkie czy twarde dla pracowników? Podstawowe różnice

W ostatnim czasie wzrosła popularność na szkolenia dla pracowników. Wzrost ten w dużej mierze podyktowany jest znaczną konkurencją na rynku. Pracodawcy coraz częściej decydują się na poszerzanie kompetencji swojego zespołu, poprzez liczne szkolenia pracownicze. Do najpopularniejszych zalicza się szkolenia miękkie i twarde. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, na czym tak naprawdę polegają te spotkania. Jakie są różnice pomiędzy nimi? W które lepiej zainwestować?

Szkolenia dla pracowników – klasyfikacja podstawowych rodzajów

Szkolenia to świetny sposób na to, aby dokształcić zespół i zdobyć potrzebne umiejętności. Taka inwestycja w pracowników bezsprzecznie wpływa na jakość wykonywanej pracy. Zanim jednak zdecydujesz się na jakikolwiek z nich, warto zapoznać się z ich klasyfikacją, gdyż rodzajów szkoleń jest wiele. Dzielą się one przede wszystkim pod kątem przekazywanej treści, a podzielić można je na szkolenia miękkie i twarde. Mogą one także przyjąć formę studium otwartego i zamkniętego. Zwykle są one dostosowane do uczestników. Niekiedy zespół wymaga szkolenia przygotowanego do indywidualnych potrzeb wszystkich słuchaczy. W przypadku szkoleń dla pracowników najczęściej są to szkolenia grupowe.

Różnice pomiędzy szkoleniami miękkimi a twardymi

Pracodawcy, planując strategię rozwoju własnej firmy, powinny mieć na względzie szkolenie pracowników. Dzięki nim możliwe jest jak najdłuższe zatrzymanie pracowników w firmie, szczególnie tych z długoletnim stażem, znających specyfikę działania firmy. To właśnie szkolenia miękkie związane są z pracą w zespole. Uczą one jak radzić sobie ze stresem, jak negocjować i być asertywnym. Szkolenia miękkie dla pracowników rozwijają ich kompetencje psychologiczne, co pozwala efektywniej wykonywać swoje obowiązki. Z kolei szkolenia twarde skierowane są raczej do węższego grona słuchaczy. Charakteryzują się nabywaniem ścisłej wiedzy specjalistycznej, która po zakończeniu szkolenia zmusza do wykonywania zadań. Ukończenie takiego szkolenia zwykle skutkuje przyznaniem certyfikatu.

Dlaczego warto inwestować w szkolenia miękkie?

Każdy pracodawca powinien wiedzieć, że dobrze wyszkolona i zaangażowana w rozwój firmy kadra, jest największym potencjałem. Inwestowanie w pracowników skutecznie przekłada się na korzyści nie tylko dla niego samego, lecz także dla przedsiębiorstwa. Jak wskazuje Coach Barter Group Danuta Sowińska posiadanie wykwalifikowanej kadry pracowników, przekłada się na pozytywny wizerunek firmy wśród samych klientów. Taka strategia prowadzi do mniejszej rotacji pracowników, poprawy ich komunikacji oraz zwiększeniu zysków dla firmy. 
Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz