Artykuł sponsorowany

Prowadzenie ewidencji środków trwałych przez Biuro Rachunkowe Elżbieta Szalast

Prowadzenie ewidencji środków trwałych przez Biuro Rachunkowe Elżbieta Szalast

Dzisiejszy rynek, czy to związany z usługami, czy produkcją i sprzedażą, wiąże się z koniecznością wypełniania wielu działań wobec urzędów skarbowych, czy ZUS. Prawo księgowe i skarbowe, a także rachunkowość, są bardzo ważne dla prawidłowego funkcjonowania podmiotów gospodarczych, dlatego coraz chętniej zamykają one własne działy księgowe i korzystają z usług zewnętrznych zleceniobiorców – biur księgowych. Wykonują one dla nich między innymi ewidencję środków trwałych.

Czym są środki trwałe?

Do środków trwałych zalicza się wszystkie aktywa przedsiębiorstwa, które posiadają formę materialną, a także wyróżniają się swoim długim okresem wykorzystania – według przepisów prawa musi być to okres przynajmniej jednego roku. Do środków trwałych zalicza się zatem maszyny, pojazdy firmowe, urządzenia biurowe, a także nieruchomości: wszystkie grunty, obiekty architektoniczne, budynki i budowle, a także inwentarz żywy, czyli hodowane przez przedsiębiorstwa rolnicze bądź gospodarstwa rolne zwierzęta.

Kiedy wymagana jest ewidencja środków trwałych?

Ewidencja środków trwałych wymagana jest wtedy, kiedy przedsiębiorstwo rozliczane jest na podstawie ksiąg przychodów i rozchodów lub też w sytuacji rozliczania w formie ryczałtowej. Działania związane z wyżej wymienionymi procesami księgowo-rachunkowymi wykonują coraz częściej dla klientów biznesowych wykwalifikowani zleceniobiorcy tacy jak Biuro Rachunkowe Elżbieta Szalast – oferuje ono kompleksową obsługę księgową klientów instytucjonalnych oraz indywidualnych. Warto skorzystać właśnie z usług tego typu podmiotów zewnętrznych, ponieważ ewidencja środków trwałych nie należy do działań najprostszych. Jest ona bowiem wymagana do przygotowania odpisów amortyzacyjnych, które będą mogły być zaliczone do kosztów uzyskania przychodu przedsiębiorstwa.

Na czym polega ewidencja środków trwałych?

Ewidencja środków trwałych nie posiada klarownej i restrykcyjnie ustalonej formy. Może być zatem sporządzona w ramach zwykłego dokumentu spisanego np. w formie cyfrowej w specjalistycznych programach księgowych, które najczęściej wykorzystywane są przez wykwalifikowane w obsłudze klientów biznesowych biura księgowe. Bardzo ważne jest to, że do ewidencji środków trwałych wpisuje się wszystkie elementy, których wartość początkowa przekraczała 3,5 tysiąca złotych. Należy pamiętać również o tym, że jeśli są one modyfikowane i ulepszane, a co za tym idzie, ich wartość wzrasta, również należy taki fakt uwzględnić w ewidencji środków trwałych. Sam formularz/dokument według wymagań przepisów podatkowych musi posiadać: liczbę porządkową, datę nabycia lub przyjęcia do używania, określenie dokumentacji dotyczącej nabycia lub przyjęcia do użytkowania, symbol Klasyfikacji Środków Trwałych, wartość początkową lub wartość modyfikacji powiększającą wartość początkową, stawkę amortyzacyjną i kwoty odpisu amortyzacyjnego, a także, w przypadku likwidacji, datę i przyczynę zbycia.

Szeroka oferta Biura Rachunkowego Elżbieta Szalast

Biuro Rachunkowe Elżbieta Szalast znajduje się w Legionowie i oferuje kompleksową obsługę księgową i kadrowo-płacową małych i średnich firm. Oprócz przeprowadzenia ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia, wśród zakresu usług wymienimy: prowadzenie ksiąg handlowych, prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów oraz sporządzanie deklaracji podatkowych. Doświadczona księgowa zareprezentuje klientów w urzędach, obsłuży dokumentację ZUS, wyprowadzi wszelkie zaległości oraz sporządzi i wyśle deklaracje VAT i VAT-UE do Urzędu Skarbowego. Zapraszamy do współpracy.

Opracowanie:
Legionowo, Jagiellońska 22D
tel. 502 086 915
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz