Artykuł sponsorowany

Jaki jest cel kursu z komunikacji interpersonalnej?

Jaki jest cel kursu z komunikacji interpersonalnej?

Komunikacja interpersonalna jest sposobem porozumiewania się dwóch osób lub więcej osób i nazywana jest rozmową. Polega na wzajemnym wysyłaniu i odbieraniu komunikatów werbalnych i pozajęzykowych. Ośrodki szkoleniowe organizują  kursy w tym temacie. Ich celem jest doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się z otoczeniem, budowania relacji, oraz wywierania założonego wpływu na partnerów interakcji.

Czym jest komunikacja interpersonalna?

W kontakcie z drugim człowiekiem lub z grupą osób przekazujemy sobie słowne informacje. Prowadzimy rozmowy, co jest naturalnym sposobem porozumiewania się. Jest to forma dialogu. Wysyłamy i odbieramy komunikaty werbalne oraz niewerbalne, pozajęzykowe. Komunikacja interpersonalna to inaczej wymiana informacji, myśli i emocji. W dialogu, czyli rozmowie, musi uczestniczyć nadawca i odbiorca, obaj tworzący oraz analizujący przekazy zrozumiałe dla każdego. Podstawą porozumiewania się jest werbalna komunikacja interpersonalna, wykorzystująca słowa. Niezwykle ważna jest również niewerbalna, nazywana mową ciała, która poprzez nasz organizm przekazuje wiele informacji, i jest to m.in. przybrana pozycja, gesty, mimika, ruchy rąk i oczu oraz dotyk. Body language jest bardziej wiarygodny od słów, ponieważ pozwala trafnie ocenić faktyczne intencje drugiego człowieka i praktycznie nie sposób nim kłamać. Obserwując zachowanie naszego rozmówcy, możemy rozpoznać na przykład jego nastrój, zainteresowanie, samopoczucie, temperament, osobowość, czy stosunek do nas samych. Dzięki odpowiedniej wiedzy łatwo można sprawdzić, czy komunikat werbalny pokrywa się z niewerbalnym. Planując zapisać się na tego typu szkolenie, warto skorzystać z usług doświadczonej firmy np. Ośrodka Szkoleniowo-Seminaryjnyego FORTIS.

Do kogo są kierowane kursy z komunikacji interpersonalnej?

Kursy tego typu są kierowane do kadry kierowniczej firm i instytucji, pracowników działów obsługi klientów, handlowców. Celem każdego spotkania jest doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się z otoczeniem oraz wywierania założonego wpływu na partnerów interakcji. Treści wypełniające program kursu stanowią zwartą tematycznie całość ukierunkowaną na rozwijanie wiedzy i praktycznych umiejętności w zakresie przekazywania i odbioru informacji. Dają możliwość poznania technik werbalnych i niewerbalnych ułatwiających osiągnięcie założonego celu. Dostarczają wiedzy pozwalającej na budowanie skutecznych procedur przekazu wewnątrz organizacji i w jej kontaktach z otoczeniem, perswazji oraz negocjacji, a także radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych. Nauka płynąca z tym spotkań oraz umiejętności przydatne są w codziennej pracy kierowników różnych szczebli, pracowników odpowiedzialnych za kontakty z otoczeniem biznesowym i klientami oraz sprzedających produkty i usługi.

Co daje kurs z komunikacji interpersonalnej?

Kurs z komunikacji interpersonalnej pozwala usystematyzować i rozszerzyć wiedzę o psychologicznych uwarunkowaniach skuteczności przekazu, wywierania wpływu na uczestnikach interakcji oraz radzenia sobie z pojawiającymi się problemami czy zakłóceniami w tym zakresie. Dzięki stosowanym metodom uczestnik kursu zauważa swoje silne i słabe strony. W ten sposób koryguje nieefektywne lub błędne nastawienia. Co więcej, pozwala on wyeliminować żmudny i często bolesny proces uczenia się na własnych błędach. Zazwyczaj firmy prowadzą studium w formie seminaryjno-warsztatowej, ale nie zapominają również o indywidualnych konsultacjach, narzędziach i materiałach uatrakcyjniających oraz optymalizujących proces szkolenia.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz