Artykuł sponsorowany

Jak powinien wyglądać dobry projekt ulotki

Jak powinien wyglądać dobry projekt ulotki

Ulotki reklamowe to narzędzie marketingowe posiadające długą tradycję. Jednak aby ulotka spełniała swoją funkcję, powinna być ona dobrze przemyślana i odpowiednio zaprojektowana, by osoba, która ją dostanie, chętnie zapoznała się z jej treścią i nie wyrzuciła od razu do kosza. Jak to zrobić? Poniżej kilka porad, które sprawią, że ulotka będzie doskonałym narzędziem marketingowym.

Treść ulotki

Na ich popularność wpływa możliwość znacznie większego dotarcia do potencjalnych klientów, którzy bez nich być może nigdy nie spotkaliby się z oferowanymi przez nas usługami. Dlatego też ulotka powinna zawierać treść, która jest w 100% zgodna z tym, co reklamuje. Jest to jej najważniejszy element, który tak naprawdę decyduje, czy w ogóle doczyta się ją do końca. Wie o tym każde dobre studio graficzne, jak na przykład Studio Lakerson z Warszawy.

W zależności od wielkości ulotki jej przekaz powinien być możliwie jak najbardziej skonkretyzowany. Powinniśmy krótko opisać nasz produkt, czy usługę, pamiętając także o korzyściach, jakie będzie miał nasz klient. Przekaz powinien zawierać wszystkie ważne informacje. Unikajmy zbyt długich opisów, gdyż odbiorca nie będzie tracił czasu na ich czytanie. Pamiętajmy także, aby dokładnie sprawdzić tekst i wyeliminować wszelkie literówki, błędy stylistyczne i interpunkcyjne. Warto także wzbogacić ulotkę o ciekawe i estetyczne wizualnie grafiki, które pobudzą wyobraźnię odbiorcy. Większość ludzi to bowiem wzrokowcy, którzy „kupują oczami”.

Format ulotki

Już na wstępnie należy się dobrze zastanowić, jaką formę będzie miała ulotka reklamująca naszą markę bądź produkt. Możemy zarówno postawić na pojedynczą kartkę papieru, na której zawrzemy najważniejsze, z punktu widzenia klienta, informacje na nasz temat, jak i zrobić folder, który będzie zawierał znacznie więcej danych. Bez względu na opcję, na którą się ostatecznie zdecydujemy, istotny jest format ulotki. Najlepiej by był on maksymalnie wielkości A5, czyli kartki z zeszytu. Taki format bez problemu zmieści się w kieszeni (po złożeniu na pół) lub w torebce, co zwiększa prawdopodobieństwo, że dana osoba zachowa taką ulotkę.

Rodzaj papieru

Wbrew pozorom papier na ulotki, na którym wydrukujemy naszą reklamę, także jest bardzo istotny. Najlepiej decydować się na materiał dobrej jakości, lekko usztywniony, gdyż poprawia to zarówno estetykę całej ulotki, jak i sprawia, że odbiorca uzna naszą ofertę za bardziej atrakcyjną. Będzie też miał większą ochotę na zachowanie estetycznie wykonanej ulotki. Jakość papieru ma także wpływ na przechowywanie naszej „wizytówki”. Dzięki dobremu materiałowi nie ulegnie ona zniszczeniu podczas noszenia w torebce czy plecaku.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz