Artykuł sponsorowany

Druk lentikularny – marketing w nowym wymiarze

Druk lentikularny – marketing w nowym wymiarze

Współczesny świat przemawia do nas obrazami, które oddziałują na nas znacznie silniej niż tekst. Podobnie jest w branżach związanych z reklamą, promocją i szeroko pojętym marketingiem. Niemniej jednak natłok tego typu bodźców sprawia, że niekiedy siła ich przekazu słabnie. Doskonałą alternatywą w takim przypadku jest drukowanie materiałów w technologii 3D na folii soczewkowej.

Druk inny niż wszystkie

Narzędzia marketingowe oraz metody promocji ulegają nieustannym zmianom. Dla wielu osób tradycyjne formy reklamy są już niewystarczające. Większość zleceniodawców poszukuje nowych rozwiązań, które zainteresują i przyciągną klientów. W potrzeby te doskonale wpisuje się druk lentikularny. Wykonanie różnego rodzaju materiałów promocyjnych przy użyciu tej technologii oferują wyspecjalizowane drukarnie, w tym także firma 3dprint.pl z Warszawy. Druk soczewkowy to metoda uzyskiwania trójwymiarowych lub animowanych obrazów na płaskiej powierzchni, które są widoczne gołym okiem – aby je zobaczyć, nie potrzeba stosować żadnych przyrządów. Efekt ten możliwy jest do osiągnięcia dzięki umieszczeniu obrazu pod przezroczystym, plastikowym arkuszem, pokrytym ułożonymi blisko siebie rzędami soczewek, których z optymalnej odległości praktycznie nie widać. Zmieniając kąt patrzenia na obraz, widzimy efekt uzyskany dzięki ich zastosowaniu. Technologia ta pozwala na uzyskanie kilku tego typu wydruków, tj.:

  • animacja, czyli uzyskanie nawet kilkunastu faz zmiany obrazu, co daje efekt płynnego ruchu,
  • flip – dwie lub nawet trzy warstwy pojawiające się na zmianę,
  • głębia – dzięki odpowiednio przygotowanej grafice uzyskujemy efekt przestrzeni,
  • morphing – płynne i łagodne przejście z jednego obrazu w drugi,
  • zoom – uzyskujemy efekt przybliżania i oddalania się obrazu.

Druk lentikularny można wykonać w dwojaki sposób. W pierwszym przypadku najpierw trzeba wydrukować obraz na papierze, a następnie zalaminować go folią soczewkową, można też wykonać nadruk bezpośrednio na rewersie folii.

3D w natarciu

Drukowanie 3D na folii soczewkowej to także różnorodność dostępnych formatów arkuszy lentikularnych, również przyciętych na wymiar. Materiały reklamowe tego typu doskonale sprawdzają się na przykład na witrynach sklepowych, zabudowach wystaw, ściankach wystawienniczych, systemach reklam zewnętrznych, a także w przypadku gdy potrzebny jest druk wielkoformatowy, czyli na billboardach lub banerach. Warto pokusić się także o wykonanie w tej technologii wizytówek firmowych – dzięki nim nasza firma wyróżni się na tle konkurencji. Technikę tego typu wykorzystuje się także do produkcji różnego rodzaju kartek pocztowych, okładek książek i czasopism, opakowań, naklejek, podkładek pod myszki komputerowe, puzzli i innych przedmiotów.

Dzięki wykorzystaniu druku soczewkowego można uzyskać wyjątkowe efekty – w tym efekt ruchu, przeobrażenia, zmiany – ich wykreowanie w standardowym druku jest niemożliwe. Dlatego też wprowadzenie druku soczewkowego do oferty działań marketingowych to rozwiązanie, które w zdecydowanie pozytywny sposób wpłynie na ich skuteczność. Przykuwające wzrok efekty angażują konsumentów i zwiększają rozpoznawalność marki.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz