Artykuł sponsorowany

Czym się zajmuje zarządca budynku? Etapy współpracy

Czym się zajmuje zarządca budynku? Etapy współpracy

Zarządca nieruchomości może administrować budynkiem prywatnym przeznaczonym na wynajmem lub nieruchomością wspólnoty mieszkaniowej. Dzięki jego pracy wszystkie sprawy związane z nieruchomością nie muszą nas już martwić. Współpraca przebiega na kilku etapach, a wszystkie najważniejsze sprawy związane z nieruchomością zarządca załatwia samodzielnie.

Nieruchomość pod kontrolą

Dobry zarządca nieruchomości zapewni naszym budynkom opiekę na najwyższym poziomie. Zarządca ma nie tylko dbać o budynek, ale też robić wszystko, by go rozwijać. To do jego obowiązków należy zajmowanie się wszystkimi sprawami związanymi z remontem, aktami wandalizmu czy drobnymi usterkami. Ale to nie wszystko:

- Należy pamiętać, że zarządzanie nieruchomościami, wbrew pozorom, to nie jest tylko obsługa techniczna i administrowanie. W obowiązkach zarządcy znajdziemy też usługi prawne i księgowe, a pod każdym tym względem w naszej firmie gwarantujemy najwyższy standard obsługi – mówi przedstawiciel firmy Admico Sp. z o.o.

Rozpoczęcie współpracy

Niezależnie od tego, czy zarządzana nieruchomość należy do wspólnoty, czy jest prywatną własnością, etapy prac zarządcy są trzy. Zarządca zawsze oferuje swojemu klientowi wykonanie czynności pozwalających na normalne funkcjonowanie danej nieruchomości. Pierwszym etapem jest tak zwany etap przygotowawczy. To czas, w którym zarządca nieruchomości przejmuje wszelkie dokumenty i poznaje najważniejsze informacje dotyczące budynku. Na tym etapie sprawdzany jest też stan techniczny i prawny budynku. W przypadku nieruchomości wspólnoty mieszkaniowej, na pierwszym etapie współpracy zarządca musi także uzyskać jej NIP i REGON. Zanim zarządca i właściciel budynku przejdą do dalszych etapów współpracy, konieczne jest też zawarcie umów z dostawcami mediów, ubezpieczenie budynku oraz uporządkowanie spraw związanych z prowadzeniem księgowości.

Pod dobą opieką

Po załatwieniu wszystkich formalności, zarządca budynku może przejść do drugiego etapu współpracy, który dotyczy głównie opieki nad sprawami bieżącymi. To do jego obowiązków należy zapewnienie czystości na terenie budynków, usuwanie wszelkich usterek, poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, prowadzenie dokumentacji technicznej. W przypadku budynków wspólnotowych zarządca organizuje regularne spotkania mieszkańców i opracowuje plan gospodarczy. Do jego obowiązków należy też reprezentowanie wspólnoty lub właściciela budynku przed organami administracji państwowej. Trzeci etap współpracy wychodzi poza sprawy bieżące i polega na planowaniu prac konserwacyjnych i organizowaniu remontów nieruchomości.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz