Artykuł sponsorowany

O czym warto wiedzieć, zanim zdecydujemy się na montaż instalacji LPG

O czym warto wiedzieć, zanim zdecydujemy się na montaż instalacji LPG

Zanim zdecydujemy się na montaż instalacji LPG w naszym samochodzie, warto zgłębić temat i poznać szczegóły konsekwencji takiego wyboru. Cena tradycyjnego paliwa regularnie wzrasta, kierowcy, w poszukiwaniu oszczędności, coraz częściej decydują się na auta napędzane gazem płynnym.

To, co interesuje nas najbardziej, czyli koszty

Są samochody, które fabrycznie mają zamontowaną instalację gazową. Jednak w większości modeli, szczególnie tych starszych, montaż instalacji LPG musimy wykonać na własną rękę. Warsztatów samochodowych, które w swojej ofercie mają takie usługi, nie brakuje. Koszt zamontowania instalacji waha się pomiędzy 1800 do nawet 4 500 zł – w zależności od modelu auta oraz rodzaju instalacji, jaką chcemy mieć.

Warto jednak zdecydować się tego rodzaju rozwiązanie, bowiem inwestycja szybko się zwróci. Ceny gazu są o prawie 55% niższe od pozostałych paliw. Obecnie za litr LPG zapłacimy ok. 2 zł, a za benzynę bezołowiową aż 4,50 zł.

Należy jednak pamiętać, że oprócz gazu, od czasu do czasu będziemy musieli zatankować benzyny, ponieważ auto potrzebuje jej do rozgrzania silnika. Instalacja załącza się dopiero, gdy silnik jest ciepły – ma ok. 20-30 stopni. Dzieje się tak ze względu na nasze bezpieczeństwo – auto odpalane jest na benzynie i dopiero później przełącza się na zasilanie gazem.

Przegląd instalacji – jak często?

Zdania w tym temacie są podzielone. Część mechaników twierdzi, że przegląd instalacji gazowej należy wykonywać po każdych przejechanych 10 tys. km, zdaniem innych wystarczy, jeśli na przegląd każdorazowo zgłosimy się po przejechaniu 20 tys. km. Przeglądy instalacji LPG są konieczne ze względu na zachowanie bezpieczeństwa. Podczas eksploatacji brudzą się filtry, które należy regularnie wymieniać.

Spalanie

Kierowcy często wahają się z decyzją o zamontowaniu instalacji LPG, ponieważ słyszą, że auta zawsze spalają więcej gazu niż benzyny. To prawda, jednak biorąc pod uwagę ceny obu paliw, jazda na gazie zawsze będzie bardziej opłacalna. Różnica w spalaniu wynosi ok. 15-20% – powiedział specjalista z firmy NEPTUN, która ma bardzo duże doświadczenie w montowaniu samochodowych instalacji gazowych.

Co z mocą silnika?

Kolejnym problemem jest kwestia mocy silnika. Istnieje przekonanie, że na gazie jest on słabszy. Fakty są jednak takie, że silnik traci zaledwie kilka procent mocy, więc jest to nieodczuwalne dla kierowcy. Minimalnie można go wyczuć podczas gwałtownych przyspieszeń, ale różnica nie jest na tyle istotna, żeby z tego powodu rezygnować z montażu instalacji LPG. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz