Artykuł sponsorowany

Mercedes – niemiecka jakość z problemami

Mercedes – niemiecka jakość z problemami

Samochody marki Mercedes przez całe dziesięciolecia stanowiły synonim elegancji i niezawodności, zgodnie z zasadą, że niemiecka jakość to jakość na lata. W ostatnich latach jednak coraz więcej tych samochodów trafia do warsztatów z różnymi usterkami. Co najczęściej psuje się w mercedesach?

Marka stara jak motoryzacja

Lata 80. XIX wieku to okres, który nierozerwalnie wiąże się z rozwojem produkcji samochodów na potrzeby prywatnych użytkowników, a zarazem z objęciem wiodącej roli w ówczesnym przemyśle motoryzacyjnym przez dwie niezależne od siebie firmy – Benz & Co. w Mannheim oraz Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) w Cannstatt. Jak to zazwyczaj bywa między konkurentami, poszukiwali oni stale nowych elementów, dzięki którym mogliby zdystansować przeciwnika i wyróżnić się na rynku, przyciągając uwagę klientów. Daimler jako pierwszy wprowadził znaną do dziś nazwę Mercedes, nadaną na cześć córki Emila Jellinka, jednego z klientów, dla którego skonstruował pierwszy czterocylindrowy silnik. Daimler i Benz zostali zmuszeni do współpracy, którą podjęli w 1926 roku, ustawą rządową gwarantującą stabilizację niemieckiej gospodarki. Firma Daimler-Benz funkcjonowała do 1998 roku, do przejęcia większości udziałów amerykańskiego koncernu Chrysler.

Niemiecka jakość kontra amerykański luz

Mariaż z Amerykanami nie wyszedł marce na dobre, ponieważ starły się ze sobą dwa przeciwieństwa – niemiecka elegancja i doskonała jakość z amerykańskim luzem i swobodnym podejściem do wszystkiego, co nas otacza. Efektem było pojawianie się na rynku coraz większej liczby modeli dalekich od doskonałości, sprawiających problemy drobnymi usterkami i większymi awariami. Produkowane po 1998 roku samochody DaimlerChrysler aż do 2007 roku pojawiały się na rynku, do dziś stanowiąc sporą część modeli Mercedesa jeżdżących po ulicach. Ostatnie siedem lat współpracy to wypuszczenie na rynek modeli klasy C trzeciej generacji, oferowanych w wersji sedan, hatchback i kombi z różnymi wersjami silników od 1.8 do 5.5. Silniki w tych samochodach często ulegają awariom, a elementem wrażliwym jest wtrysk paliwa i układ redukcji spalin. Z kolei wersja AMG sprawia problemy związane z korozją, elektroniką, a często też ulegają awarii napęd i zawieszenie. Na korozję narażone są szczególnie modele sprzed liftu w 2004 roku.

Mercedesy współcześnie

Marka Mercedes od kilku lat już nie jest związana z amerykańskimi wytwórcami, dlatego ponownie zyskuje uznanie wśród kierowców. Zanim jednak powróci do swojej świetności minie wiele lat, bowiem te niezniszczalne maszyny, za jakie je od dawna uważamy, jeszcze długo będą jeździć po naszych drogach, zanim wyprą je nowsze, mniej awaryjne modele. Jednak Mercedes to tylko samochód, dlatego podobnie jak każda inna marka ulega typowemu zużyciu, wymaga wymiany części i płynów eksploatacyjnych, a od czasu do czasu generalnego przeglądu. W serwisowaniu mercedesów specjalizuje się Serwis samochodów Mercedes w Konstantynowie Łódzkim, gdzie pracują pasjonaci marki, którzy wiedzą wszystko o problemach z poszczególnymi modelami i mają dostęp do oryginalnych części. Typowe dla klasy C nietrwałe zawieszenie, problemy z korozją czy skrzynią biegów nie stanowią dla nich żadnego problemu, a serwisowany samochód powraca na trasę jak nowy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz