Artykuł sponsorowany

Jak przygotować auto do przeglądu technicznego?

Jak przygotować auto do przeglądu technicznego?

13 listopada 2017 roku weszły w życie zmiany w ustawie Prawo o ruchu drogowym, a wraz z nimi nowe zasady dotyczące wykonywania przeglądów samochodowych. Obecnie kierowca zapłaci za wykonanie przeglądu z góry – bez względu na to, czy auto zostanie dopuszczone do ruchu, czy też nie. Co więcej, informacja o negatywnym wyniku automatycznie trafi do Centralnej Ewidencji Pojazdów. Właśnie dlatego warto zadbać o rzetelne przygotowanie swojego pojazdu do przeglądu – tak, aby nie stracić czasu ani pieniędzy.

Jak wygląda przegląd techniczny pojazdu?

Przegląd techniczny auta co roku muszą wykonać właściciele wszystkich pojazdów poruszających się po polskich drogach. Jedynym wyjątkiem od tej reguły są przyczepki lekkie.

Po co przeglądy? Przede wszystkim z uwagi na bezpieczeństwo na drogach. Niesprawne auta mogą stanowić poważne zagrożenie, a ich nagła awaria na trasie – prowadzić do powstania kolizji. Jeżeli podczas kontroli drogowej okaże się, że pojazd, którym porusza się kierowca nie ma ważnego przeglądu, może zostać zatrzymany przez policję, a właściciela czekają dodatkowe sankcje. Tego obowiązku nie można więc ignorować. Najlepiej zaś przed jego rozpoczęciem udać się do dobrego warsztatu, np. takiego jak Letek Auto Serwis. PW. Jerzy Łętek, gdzie profesjonalista przygotuje auto do przeglądu.

Jak wygląda sam przegląd? Na stacjach diagnostycznych, które posiadają odpowiednie uprawnienia w jego trakcie następuje:

  • diagnostyka oświetlenia – muszą one prawidłowo działać i być odpowiednio ustawione, dotyczy to również lamp halogenowych, o ile są obecne w pojeździe,
  • diagnostyka ogumienia – jeśli na oponach widoczne będą specjalne wskaźniki sygnalizujące konieczność wymiany lub grubość bieżnika będzie mniejsza niż 1,6 mm, diagnosta zaleci wymianę opon,
  • diagnostyka szyb i karoserii – daleko posunięta korozja nadwozia oraz nawet delikatnie pęknięta szyba również będą dyskwalifikujące,
  • diagnostyka hamulców – jest prowadzona na stanowisku rolkowym, a skuteczność hamowania musi wynieść minimum 50% w przypadku hamulca roboczego oraz 25% w przypadku hamulca postojowego. Dodatkowo różnica sił hamowania na dwóch kołach na tej samej osi nie może przekroczyć 30%;
  • diagnostyka amortyzatorów – efektywność tłumienia, jaką wykazują musi przekroczyć 40%, a różnica między wartościami efektywności dwóch amortyzatorów na tej samej osi nie może być większa niż 15%,
  • sprawdzenie tzw. luzów – są niedopuszczalne w układzie kierowniczym czy zawieszeniu,
  • weryfikacja układu hamulcowego oraz amortyzatorów – przeglądu nie przejdzie auto z wyciekami oleju czy płynu hamulcowego.

Sprawdzane są również pomiar emisji spalin oraz – w przypadku aut na LPG – homologacja instalacji gazowej.

Przygotuj się do przeglądu z profesjonalistą

Przegląd techniczny może stresować kierowców – zwłaszcza, jeżeli na ich samochód nie spojrzał wcześniej ekspert. Aby wyeliminować nerwy i mieć pewność, że diagnostyka zakończy się pozytywnym wynikiem, warto przed wizytą na stacji kontroli pojazdów udać się do zaufanego mechanika. Dobre warsztaty zaoferują przygotowanie do przeglądu technicznego. W jego trakcie mechanik wykona wszystkie testy, tak jak podczas prawdziwego przeglądu, a następnie wyeliminuje wszystkie czynniki, które mogłyby zadecydować o jego negatywnym wyniku.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz