Artykuł sponsorowany

Jak dbać o czujniki ciśnienia w oponach?

Jak dbać o czujniki ciśnienia w oponach?

Właściwe ciśnienie w kołach naszego pojazdu ma wpływ na wiele czynników. Zależy od niego między innymi spalanie paliwa i trwałość opon, ale także sposób zachowania się samochodu w sytuacjach ekstremalnych na drodze. Dlatego też praktycznie wszystkie nowe pojazdy zostają wyposażone w czujniki ciśnienia w oponach, które umożliwiają kontrolowanie jego poziomu.

Ciśnienie w oponach pod kontrolą

System monitorujący ciśnienie w ogumieniu (TPMS) musi być zamontowany we wszystkich samochodach sprzedawanych w Europie po 1 listopada 2014 r. Podstawowym jego zadaniem jest stała kontrola ciśnienia w każdym kole pojazdu i ostrzeganie kierowcy o jego spadku. Podstawowy podział ze względu na zasadę działania wyróżnia system bezpośredni i pośredni. W pierwszym przypadku czujniki ciśnienia są zintegrowane z zaworem opony i przekazują informacje drogą radiową do systemu pojazdu. Sposób pośredni wykorzystuje sygnały z ABS i EPS. W przypadku niskiego ciśnienia opona obraca się nieregularnie i te drgania są odpowiednio interpretowane przez TPMS, który informuje kierowcę o potrzebie skorzystania z kompresora. Jak każda część w samochodzie także te elementy mogą ulec uszkodzeniu. Dlatego zawsze jadąc do wulkanizatora należy go poinformować o czujnikach w kołach. Pozwoli nam to uniknąć problemów wynikających z przypadkowego zniszczenia tej części. Warto pamiętać również, że w przypadku przełożenia opon z felg aluminiowych na stalowe lub odwrotnie może okazać się, że czujniki pasują tylko do jednego rodzaju. Należy również unikać stosowania pianek uszczelniających do opon, które mogą uszkodzić ten element. Podobnie jazda zbyt długo lub zbyt szybko bez powietrza, a także uderzenie felgi w krawężnik mogą sprawić, że zmuszeni będziemy zainwestować w nowy czujnik. Powinniśmy pamiętać też, że w przypadku regulacji ciśnienia w oponach, wymianie czujnika TPMS, zdjęciu, wymianie lub naprawie opon bądź po zmianie położenia montażowego koła, należy przeprowadzić kalibrację systemu.  Operacje ta przeprowadzona powinna być  przy  pomocy programatora radiowego, który należy zbliżyć do koła, zapisać dane czujników oraz ich miejsce na samochodzie, a następnie podłączyć do gniazda OBD i skonfigurować układ TPMS. Należy również pamiętać, że elementy te zasilane są bateriami, których czas działania producenci przewidują na ok. 7- 10 lat, a potem czujniki należy wymienić na nowe.

Warto zdać się na profesjonalny serwis

Coraz większa liczba pojazdów wyposażonych w czujniki ciśnienia spowodowała, że serwisy wulkanizacyjne oferują szeroki zakres usług z nimi związanych. Jednym z takich serwisów jest Danex s.c. B. Danaburski M. Danaburski z Łodzi,  który od 1991 r. świadczy usługi wulkanizacyjne. Jednocześnie prowadzą oni również sprzedaż felg stalowych, felg aluminiowych oraz opon samochodowych. Zajmują się także profesjonalną mechaniką oraz elektromechaniką pojazdową, obejmującą między innymi instalacje oraz serwis autogazu, alarmy, blokady oraz centralne zamki samochodowe. Oferta Danex s.c. to również prowadzenie automyjni, której usługi obejmują ręczne mycie samochodu, czyszczenie wnętrza pojazdu i woskowanie zarówno pojazdów indywidualnych, jak i flotowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu zapewniają oni najwyższą jakość oferowanego asortymentu oraz usług, indywidualne podejście do każdego klienta oraz bardzo konkurencyjne ceny.

Czujniki ciśnienia w oponach to niewątpliwie kolejny system w pojeździe, którego zadaniem jest zwiększenie bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów i pozostałych uczestników ruchu. Pomimo nielicznych głosów krytyki warto docenić to rozwiązanie, pamiętając jednocześnie o odpowiedniej obsłudze i serwisie tych elementów. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz