Artykuł sponsorowany

Na czym polega naprawa opon w serwisie Edek w Krakowie?

Na czym polega naprawa opon w serwisie Edek w Krakowie?

Przebiłeś oponę na trasie i zastanawiasz się, czy warto ją naprawiać? A może konieczna będzie wymiana ogumienia na nowe? Przebicie tworzywa jest jednym z najbardziej stresujących doświadczeń w życiu każdego kierowcy. Doraźnym rozwiązaniem może być skorzystanie z koła zapasowego. Ostatecznie jednak konieczne będzie skorzystanie z usług profesjonalnego wulkanizatora, takiego jak serwis Edek w Krakowie.

Na czym polega naprawa opon?

Do najczęstszych uszkodzeń opon należą przetarcia oraz pęknięcia, które mogą powstać wskutek niewłaściwej techniki prowadzenia pojazdu lub zdarzenia losowego na drodze. Do jej zniszczenia może dojść na przykład wskutek zbyt szybkiej jazdy po dziurach lub krawężnikach.

Doświadczeni mechanicy z serwisu Edek oferują profesjonalną naprawę w przypadku rozszczelnienia lub nieznacznego przerwania ciągłości materiału opony. W ofercie serwisu znajdziesz zarówno wulkanizację na zimno, stosowaną w przypadku niewielkich przebić punktowych, jak i wulkanizację na ciepło. Ta pierwsza polega na uzupełnieniu ubytku odpowiednim wypełniaczem, podczas gdy druga wymaga odtworzenia brakującego elementu ogumienia. Pracownicy oprócz usunięcia uszkodzenia, wypolerują dla Ciebie ranty felg oraz napompują koła azotem.

Naprawa czy wymiana opony?

W niektórych sytuacjach jednak konieczna będzie wymiana opony. Jak tłumaczy ekspert:

naprawa niemożliwa jest przykładowo wtedy, gdy materiał został uszkodzony chemicznie, wskutek kontaktu z substancją żrącą. Wulkanizatorzy zalecają kupno nowego ogumienia także w przypadku przekroczenia limitu reparacji – 4 dla samochodów osobowych oraz 3 dla ciężarówek.
Co więcej, wymiana będzie niezbędna, w sytuacji gdy na ścianie bocznej koła powstanie wybrzuszenia lub nacięcie. Niekiedy element z widocznym zgrubieniem pozornie działa prawidłowo oraz utrzymuje odpowiednie ciśnienie. W rzeczywistości niemożliwe jest jego odpowiednie wyważenie oraz istnieje realne ryzyko wystrzału opony. Dodatkowo nie powinny być naprawiane części o wysokich indeksach prędkości.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz