Artykuł sponsorowany

Etykiety produktowe – prosta komunikacja z klientem

Etykiety produktowe – prosta komunikacja z klientem

Etykieta jest obowiązkowym detalem, który powinien znaleźć się na każdym produkcie. Jej obecność wynika z przepisów, które nakazują producentom umieszczanie na opakowaniu czytelnych informacji, dzięki którym klient ma świadomość, co kupuje i sam może podjąć decyzję, czy chce za to zapłacić.

Rola etykiet produktowych w komunikacji z klientem

Informacje, jakie producenci umieszczają na produktach, są bardzo różnorodne. Ich rodzaj, ilość i forma uzależnione są od rodzaju wyrobu, który zapakowano do pudełka lub folii. Kartonowe opakowania części nie wymagają etykiet, bowiem już samo pudełko pozwala na wydrukowanie na nim stosownych tekstów. Etykiety jednak mogą stanowić uzupełnienie bądź uaktualnienie tych treści lub też pełnią funkcję plomby. Przykładem są pudełka herbatników, drukowane dla wytwórni w setkach tysięcy egzemplarzy, a przeznaczane do różnych partii produktów. Dodatkowa naklejka umożliwia poinformowanie klienta o dacie produkcji, numerze partii czy przydatności do spożycia.

Wysokiej jakości nadruki na folii, używanej do pakowania między innymi produktów spożywczych, pozwalają nanieść na opakowanie wszystkie niezbędne informacje – między innymi datę przydatności do spożycia, bez potrzeby naklejania na nie dodatkowych etykiet. Jakość zadruku na folii jest porównywalna z jakością zadruku na etykietach samoprzylepnych – możemy więc być pewni, że umieszczony w ten sposób komunikat będzie czytelny dla klienta. Na folii można też umieścić czytelny kod kreskowy, który umożliwi skanowanie wszystkich najważniejszych informacji o produkcie za pomocą czytnika.

Rodzaje etykiet produktowych

Pojęcie etykiety produktowej jest bardzo szerokie. Wystarczy przeanalizować asortyment standardowo umieszczany w koszyku podczas cotygodniowych zakupów, a łatwo można zauważyć, że praktycznie na każdym opakowaniu jest inna jej forma. Różnią się między sobą kształtem, kolorystyką i typem umieszczanych informacji, ale w każdym przypadku stanowią sposób na prostą i szybką komunikację z klientem. Wśród najpopularniejszych typów wyróżniają się etykiety samoprzylepne. Ich wyjątkowymi atutami jest łatwość umieszczania na produkcie, szybkość aplikacji i wysoka estetyka. Powlekany klejem detal można błyskawicznie nalepić na opakowaniu, bez potrzeby stosowania dodatkowych klejów zewnętrznych.

Firma Comex Sp. z o.o. Producent etykiet samoprzylepnych ma w swojej ofercie produkty w wielu odmianach, wykonywane zarówno na bazie wysokiej jakości papieru, jak i folii. Znajdziemy tu między innymi booklety, etykiety wielowarstwowe typu peel off, czy etykiety do produktów farmaceutycznych z oznaczeniami w alfabecie Braille’a. Dodatkowym ich urozmaiceniem są różne wykończenia powierzchni – matowe, błyszczące, półbłyszczące, złote i srebrne, koloryzowane, a także wzbogacane tłoczoną teksturą. Znajdą się też etykiety specjalne, wykonywane z takich materiałów, jak bardzo cienkie aluminium, drewno lub laminat.

Takie etykiety to detale, które podkreślają unikalność zawartości opakowania, a także są odporne na zabarwienia, zatłuszczenie i inne zmiany, które powstają w wyniku kontaktu ze składnikami produktu. Etykiety z nietypowych materiałów, wykonane w formie samoprzylepnej, są też stosowane do oznaczania produktów kolekcjonerskich.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz