Artykuł sponsorowany

Zasady komunikacji wizualnej

Zasady komunikacji wizualnej

Komunikacja wizualna jest najbardziej popularnym sposobem na reklamę. Składają się na nią szyldy oraz tablice informacyjno-reklamowe, montowane na ogrodzeniach, elewacjach, balkonach lub tablice przydrożne. Chociaż w każdym projekcie reklamowym bardzo ważny jest tekst, komunikacja wizualna bazuje głównie na ilustracji, fotografii, typografii infografice czy animacji. Jakie są zasady komunikacji wizualnej?

Aby przekaz komunikacyjny był skuteczny i reklama dotarła do odbiorcy, powinna spełniać kilka podstawowych zasad. Warto się z nimi zapoznać, aby tworzyć skuteczne przekazy, dzięki którym zareklamujemy nasz produkt. Najważniejszym jest, aby komunikat został zrozumiany przez odbiorcę i był komunikatywny. Bardziej zatem niż artystyczna strona projektu, będzie liczyła się jego przejrzystość. Odbiorca powinien szybko zrozumieć komunikat, który reklama ma wyrażać; wartości, emocje oraz idee. Co jeszcze jest ważne? Dlaczego warto zaufać specjalistom z firmy ELPi?

Postaw sobie cel     

W projektowaniu jakiejkolwiek reklamy graficznej, pierwszym krokiem powinno być postawienie sobie celu oraz jasne określenie zadań, które reklama ma spełniać. Odpowiedzmy sobie zatem na pytanie, co chcemy przekazać? Jakie emocje w odbiorcy pragniemy wywołać? Co komunikat ma przekazywać? Jakie skojarzenia budzić? Specjaliści z ELPi pomogą ci zaprojektować reklamę, spełniającą wszystkie warunki jasnego komunikatu.

Nie przesadź z treścią

Znając cel, możemy zacząć zastanawiać się nad zawartością i treścią reklamy oraz komunikacji wizualnej. W tej materii istnieje jedna, najważniejsza zasada: „mniej znaczy więcej”. Nie należy przeładowywać zatem naszego komunikatu nadmierną ilością informacji czy elementów graficznych, gdyż wówczas przekaz się rozmyje, a odbiorca nie będzie mógł skupić się na zapamiętaniu najważniejszych detali. W gąszczu współczesnych form reklamy wizualnej oszczędny, a jednocześnie oryginalny przekaz ma większą szansę bycia zauważonym.

Postaw na jakość

Projekt to jedno; niemniej ważne jest wykonanie oraz użycie wysokiej jakości materiałów. W tym celu najlepiej wybrać renomowaną i sprawdzoną firmę producencką, jaką jest przedsiębiorstwo ELPi, produkujące materiały reklamowe z najwyższej jakości tworzyw sztucznych: pleksi, dibondu, PCV, PP, PE, PC oraz drewna, sklejki czy mdf. Firma, wyposażona w nowoczesny park maszynowy, jest w stanie zrealizować każde, nawet najbardziej wymagające czy oryginalne zlecenie. Lasery tnąco-grawerujące, frezarki, plotery do cięcia folii gwarantują najwyższą jakość wyrobów. Ponadto ELPi oferuje usługę podświetlenia wybranych form reklamowych, spełniających zarówno rolę reklamową, jak i funkcję użytkową. Wykwalifikowani oraz doświadczeni pracownicy pomogą nam dokonać właściwego wyboru, podpowiadając najlepsze rozwiązanie dla naszej firmy.     

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz