Artykuł sponsorowany

Druk 3D jako narzędzie wykorzystywane w firmowych działaniach promocyjnych

Druk 3D jako narzędzie wykorzystywane w firmowych działaniach promocyjnych

Druk 3D to rewolucyjna technologia, której możliwości sprawiły, że szturmem zdobyła ona ogromną rzeszę zwolenników. Dzięki niej możliwe stało się bowiem to co jeszcze do niedawna wydawało się totalnie abstrakcyjne, czyli zmaterializowanie praktycznie każdego naszego pomysłu, umożliwiając nadanie mu realnego kształtu. Nie należy się zatem dziwić, że możliwości jakie daje drukowanie 3D wykorzystywane są w większości branż, co dotyczy również szeroko pojętych działań promocyjno-marketingowych wielu firm.

Kilka słów o historii i możliwościach druku 3D

Choć wydawać by się mogło, że drukowanie 3D stanowi technologię powstałą w ostatnich latach to należy pamiętać, że za datę narodzin druku 3D uznaje się rok 1984, kiedy to Charles Hull stworzył technologię umożliwiającą wytworzenie przedmiotu na podstawie jego modelu cyfrowego, tzw. stereolitografię, przy czym pierwsza komercyjna drukarka
3D została wypuszczona na rynek dopiero w 1992 r. Kolejnym przełomem był rok 1999 kiedy to pacjentowi został operacyjnie wszczepiony pęcherz moczowy, którego szkielet został wykonany w technologii druku 3D, a następnie pokryty komórkami pacjenta. Nie da się jednak ukryć, że choć potencjał drzemiący w tej technologii jako pierwsze dostrzegły
i wykorzystały osoby związane z branżą medyczną, to z czasem drukowanie 3D znalazło zastosowanie także w wielu innych gałęziach gospodarki, np. w przemyśle motoryzacyjnym, lotnictwie budownictwie, modzie, okulistyce, jubilerstwie, itp.        
Sam proces druku 3D, niezależnie od metody, opiera się na zasadzie, że trójwymiarowy model powstaje poprzez utwardzanie materiału nakładanego warstwa po warstwie, gdzie wytwarzany element powstaje na podstawie takiego samego modelu komputerowego, zaś każda z wykonanych warstw jest cienkim przekrojem poziomym drukowanego obiektu. Jest to bowiem technika przyrostowa (addytywna) będąca odwrotnością techniki ubytkowej (subtraktywnej), gdzie model docelowy powstaje poprzez usuwanie narzędziami skrawającymi naddatku materiału (np. frezowanie).

Druk 3D a działania marketingowe

Możliwości jakie daje druk 3D dostrzegło także wielu przedsiębiorców, którzy w umiejętny sposób potrafili wykorzystać tą technologię do szeroko pojętych działań
promocyjno – marketingowych swoich firm. Wynika to z faktu, że zarówno brak ograniczeń, jeśli chodzi o formę drukowanych elementów, jak i wysoka jakość oraz precyzja druku 3D, pozwala na stworzenie materiałów reklamowych, które są wyjątkowe, niebanalne oraz pełne detali, co niewątpliwie wzmacnia ich przekaz marketingowy. Dlatego też wielu przedsiębiorców zleca firmom zajmującym się drukiem 3D, takim jak np. Aroart Arkadiusz Konieczny, wykonanie różnego rodzaju elementów zaczynając od spersonalizowanych gadżetów reklamowych, wizytówek 3D lub stojaków, poprzez większe elementy typu litery przestrzenne lub logotypy czy elementy wystawowo-promocyjne, aż po wyroby tworzone na indywidualne zamówienie klienta, stanowiące często bardzo nietypowe i wymagające projekty.

Druk 3D jest stosunkowo młodą technologią, której potencjał nie został jeszcze w pełni osiągnięty, a co za tym idzie zapotrzebowanie na tego typ usługi ciągle rośnie. Nie należy przy tym zapominać, że druk 3D to bardzo pojemna definicja dla szeregu technologii różniących się od siebie procesami wytwórczymi, materiałami jakie są w nich wykorzystywane oraz rodzajem obiektów, jakie można z nich wykonać.

Opracowanie:
Nowy Sącz, Jeziorańskiego 10A
tel. 668 378 364
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz