Materiał Partnera

Zasady organizacji sponsorowanych imprez masowych

Zasady organizacji sponsorowanych imprez masowych

Sponsoring wydarzeń kulturowych i sportowych przynosi korzyści zarówno organizatorom, jak i sponsorom. Tym pierwszym daje większe fundusze, tym drugim – skutecznie narzędzie reklamy. Jednak aby współpraca między dwoma stronami dobrze się układała, musimy pamiętać o kilku zasadach, których należy przestrzegać. Jakie to zasady? Tego dowiecie się, czytając poniższy artykuł.

Na czym polega sponsoring?

Zacznijmy od wyjaśnienia, czym właściwie jest sponsoring, czyli sponsorowanie wydarzeń kulturalnych i sportowych. To jedno z narzędzi wykorzystywanych w reklamie i budowaniu wizerunku. Polega na finansowaniu różnego rodzaju eventów i imprez masowych w zamian za możliwość zamieszczenia reklam w materiałach promocyjnych wydarzenia oraz w samym miejscu, gdzie się ono odbywa. Zazwyczaj są to zamieszczone w strategicznych miejscach banery – na przykład wokół boiska lub na trybunach.

Reklama na imprezie sportowej czy koncercie niesie ze sobą liczne korzyści dla sponsorów.

  • Tworzy pozytywne skojarzenia związane z marką, wyróżnia ją na tle konkurencji.
  • Buduje popyt na produkty i usługi oferowane przez firmę.
  • Zapewnia lojalność klientów, motywację pracowników i uwagę mediów.
  • Gwarantuje dużą widzialność reklamy, dociera do wielu odbiorców.

To podstawowe zalety, jakie wiążą się ze sponsorowaniem imprez. Dla organizatorów główną korzyścią są fundusze, które pozwalają zrealizować imprezę – w wielu przypadkach bowiem nie dysponują oni wystarczającymi środkami własnymi.

W nawiązywaniu współpracy między właścicielami obiektów organizujących eventy a sponsorami pośredniczy agencja reklamowa A1Strategy. Zajmuje się ona doradztwem reklamowym i pozyskiwaniem sponsorów. Ponadto w zakresie jej usług leży reklama na obiektach sportowych, koncertach i w Internecie.

Zasady sponsorowania eventów

Dotyczą one organizatorów, którzy odpowiedzialni są za realizację wydarzenia, a tym samym też za wywiązanie się ze zobowiązań wobec sponsorów. Pierwszym krokiem jest tu ustalenie grupy docelowej wydarzenia. Działania muszą być tu przemyślane i w jakiś sposób ukierunkowane, ponieważ od tego zależy atrakcyjność wydarzenia. Pod tym kątem poszukiwany będzie również sponsor. Pamiętajmy, by oferta sponsorska była krótka i napisana w sposób, który jasno przedstawi firmie korzyści płynące ze sponsorowania tego konkretnego eventu. Dla każdego sponsora powinna być ona przygotowywana indywidualnie i zawierać propozycję kilku modeli współpracy – nieoceniona będzie tu agencja reklamowa zajmująca się marketingiem imprez masowych, która pomoże nam znaleźć optymalne rozwiązania.

Istotny jest stały kontakt ze sponsorem podczas trwania współpracy. Powinniśmy informować go o tym, jacy inni sponsorzy zaangażowani są w organizowane przez nas wydarzenie. Do nas też należy odbiór materiałów promocyjnych z firmy, po wcześniejszym ustaleniu. Pamiętajmy też oczywiście o zaproszeniu sponsora na sam event. Po jego zakończeniu natomiast musimy mu podziękować oaz przedstawić sprawozdanie ze współpracy. Dobrym pomysłem będzie też zapytanie sponsora o opinię na temat imprezy.

Opracowanie:
Przemyśl, Słowackiego 92 lok. 6
tel. 513 428 372
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz