Artykuł sponsorowany

Usprawnienia technologiczne ułatwiające współpracę z księgowością zewnętrzną

Usprawnienia technologiczne ułatwiające współpracę z księgowością zewnętrzną

Według statystyk ponad połowa polskich firm korzysta z zewnętrznej obsługi księgowo-rachunkowej. Za tym rozwiązaniem przemawiają liczne korzyści takie jak zmniejszenie kosztów zatrudnienia, na które składają się pensje, podatki czy wydatki na specjalistyczne szkolenia finansowe. Zewnętrzna obsługa księgowo-rachunkowa pozwala zwiększyć rentowność firmy. Nowoczesne technologie pozwalają na kontakt zdalny z zewnętrzną księgowością, bankowością czy urzędem podatkowym.

Prowadzenie ksiąg rachunkowych

Choć zasady klasycznych zadań księgowości takich jak bieżące ewidencjonowanie operacji gospodarczych, sporządzanie deklaracji i rozliczeń w zakresie podatku dochodowego czy podatku VAT, nie uległy zasadniczym zmianom to sposób ich realizacji znacznie się różni od tego sprzed kilkunastu lat. Rozwój technologii cyfrowych wprowadził w świat rachunkowości nowe narzędzia i rozwiązania. Dane rachunkowe takie jak przychody czy wydatki firmy mogą być umieszczane w formie cyfrowej w wewnętrznych lub zewnętrznych bazach danych. Na danych tych można dokonywać wielu operacji takich jak sumowanie, dzielenie, grupowanie oraz przetwarzanie. Programy realizujące te operacje są tworzone w języku programowania SQL, stąd ich potoczna nazwa bazy danych SQL. Z bazami danych można komunikować się za pomocą internetowej sieci wewnętrznej Ethernet lub zewnętrznej Internet. Łatwy dostęp do tych danych i możliwość nanoszenia zmian oraz wykonywania wielu operacji znacznie ułatwiają prowadzenie ksiąg rachunkowych. Dzięki nim łatwiejsze staje się prowadzenie ewidencji środków trwałych, sporządzanie bilansów, rachunków wyników, okresowych opracowań sprawozdań dla GUS, czy przygotowywanie niezbędnych zestawień pomocnych w zarządzaniu firmą. Dzięki upowszechnieniu usług internetowych zadania te mogą być realizowane zdalnie przez zewnętrzne jednostki takie jak chociażby biuro rachunkowe DONER.

Cyfrowa obsługa klienta

Cyfrowa obsługa klienta jest coraz popularniejszym rozwiązaniem we współczesnej księgowości i rachunkowości. Jest ona najczęściej realizowana poprzez różnego rodzaju aplikacje księgowe i księgowe programy obliczeniowe umożliwiające prowadzenie ksiąg przychodów i rozchodów, ewidencji sprzedaży i zakupów, ewidencji ryczałtu, sprzedaży detalicznej, magazynu, kartotek, podatków: dochodowego, VAT i ryczałtu. Do najpopularniejszych można zaliczyć programy BUCHALTER II czy Exact, służące do prowadzenia księgowości zarówno przez firmy, jak i specjalistyczne biura rachunkowe. Innowacyjną zaletą takich programów jest możliwość obsługi danych i rachunków, w dowolnym czasie i miejscu, z poziomu urządzeń mobilnych użytkownika takich jak smartfon czy tablet. Wykorzystanie osiągnięć współczesnej kryptografii do szyfrowania np. danych dotyczących płatności bankowych umożliwia ich bezpieczny przepływ przez Internet pomiędzy klientem a firmą obrachunkową oraz urzędem podatkowym czy bankiem. Ponadto kodowanie danych jest rozwiązaniem które pozwala przechowywać dane bezpiecznie w wersji cyfrowej. Ogromnym ułatwieniem jest również możliwość korzystania z kwalifikowanych podpisów elektronicznych. Dzięki nim można autoryzować dokumenty w komputerze i przesyłać je do odpowiedniej jednostki bez konieczności fizycznego potwierdzania podpisu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz