Artykuł sponsorowany

Poszukiwanie biura na wynajem. Na co zwrócić uwagę?

Poszukiwanie biura na wynajem. Na co zwrócić uwagę?

Kiedy zastanawiamy się nad wynajmem biura, zacznijmy od sprecyzowania swoich oczekiwań, co pomoże nam w podjęciu decyzji. Ważne jest to, aby znaleźć takie miejsce, które zapewni nam komfortowe warunki pracy, a przy tym koszt jego wynajmu zbytnio nie obciąży nas finansowo. Jakimi zatem kryteriami powinniśmy się kierować przy wyborze biura? Oto kilka istotnych kwestii, które warto wziąć pod uwagę.  

Wybór biura na wynajem

Poszukując biura do wynajęcia, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii. Po pierwsze, powinniśmy zacząć od sprawdzenia, w którym miejscu biuro się znajduje i jak jest usytuowane pod względem komunikacyjnym – doradza przedstawiciel krakowskiej spółdzielni Kłos. Dla jednych przy wyborze biura istotna będzie dobra lokalizacja w centrum, a dla innych ważniejsza może okazać się lepsza cena wynajmu na przedmieściach.

Pamiętajmy również o tym, że nie wszyscy posiadają własny samochód, dlatego dobrze byłoby znaleźć taki lokal, do którego dojazd będzie korzystny. W okolicy powinny się znajdować przystanki komunikacji miejskiej, dzięki której droga do i z biura będzie o wiele szybsza. Z kolei dla osób zmotoryzowanych nie powinno zabraknąć miejsc parkingowych.  

Wykorzystanie przestrzeni biurowej  

Istotną kwestią przy wynajmie lokalu jest jego metraż. W zależności od tego, czym zajmuje się firma i ilu zatrudnia pracowników, przestrzeń biurowa musi zapewnić zatrudnionym odpowiednio dużo miejsca, tak aby wszystkie osoby, które będą w niej przebywać, mogły bez problemu się przemieszczać. W przypadku dużej liczby osób doskonale sprawdzi się przestrzeń typu open space. Z kolei firmom, które zatrudniają niewielu pracowników, wystarczą kameralne pokoje. W sytuacji, gdy do biura przychodzą klienci, warto byłoby pomyśleć o dodatkowej powierzchni dla nich przeznaczonej.

Ponadto nowoczesne biuro powinno posiadać dogodne pomieszczenia socjalne, w których pracownicy będą mogli spędzić przerwę w czasie pracy, a także przygotować sobie posiłek. Przy ustalaniu szczegółów wynajmu, warto sobie zapewnić możliwość aranżacji biura według własnych upodobań.  

Umowa najmu lokalu  

Kolejną ważną sprawą przy wynajmie biura jest sporządzenie dobrej umowy. Powinniśmy zadbać o to, by były w niej ujęte takie kwestie, jak warunki wypowiedzenia czy zmiany wysokości czynszu. Należy przy tym określić, jakie koszty utrzymania budynku pokrywane są przez najemcę, a jakie przez właściciela.

Następną istotną kwestią jest ubezpieczenie lokalu. Z reguły bywa tak, że na najemcy spoczywa obowiązek ubezpieczenia majątku ruchomego, który stanowi jego własność. Z kolei właściciel zobowiązany jest do ubezpieczenia biura od ewentualnych strat majątkowych i zdarzeń losowych obejmujących sam budynek.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz