Artykuł sponsorowany

Na czym polega administrowanie wspólnotą mieszkaniową? Zapytaliśmy eksperta z Zakładu Usługowego Eljot 2

Na czym polega administrowanie wspólnotą mieszkaniową? Zapytaliśmy eksperta z Zakładu Usługowego Eljot 2

Coraz częściej na tle krajobrazu można zobaczyć nowe osiedla oraz apartamentowce w stanie deweloperskim. W ich obrębie często tworzą się wspólnoty, co powoduje wzrost zapotrzebowania na ich zarządzanie przez profesjonalne i doświadczone w swoim fachu firmy. Warto wiedzieć, na czym polega praca zarządcy, a także jakie obowiązki i zadania stoją na jego drodze? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań udzielił dla nas ekspert z Zakładu Usługowego Eljot 2, który od lat specjalizuje się w zarządzaniu nieruchomościami.

Zarządzanie wspólnotą – szeroki zakres działań

Administrowanie wspólnotą mieszkaniową to całe spektrum prac, które są skupione wokół dbania o jej codzienne potrzeby. Zazwyczaj zakres zadań jest bardzo kompleksowy. Może obejmować on między innymi rozwiązywanie bieżących problemów wspólnoty. Jak wiadomo, w obrębie jednego bloku znajduje się wiele osób, które mogą mieć często różnego rodzaju kłopoty i przychodzą do zarządcy nieruchomości w celu uzyskania odpowiedniej pomocy. W ramach zadań można wymienić także dbanie o porządek oraz dokonywanie regularnych napraw usterek. Zarządca podpisuje również umowy z dostawcami mediów do części wspólnych. Może to dotyczyć na przykład domofonów lub oświetlenia na klatce.

Zarządzający wspólnotą jest odpowiedzialny także za właściwe — t.j. adekwatne do ponoszonych przez Wspólnotę kosztów — naliczanie właścicielom lokali zaliczek na pokrycie tych kosztów oraz egzekwowanie ich na konto wspólnoty mieszkaniowej. Poza kosztami części wspólnej nieruchomości zarządca przeprowadza również cały proces opłat właścicieli za ich bezpośrednie (prywatne) koszty takie jak zużycia wody, odprowadzenia ścieków, ogrzewania lokalu, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi itp. Odrębnym zagadnieniem jest tu również sprawa opłat na fundusz remontowy skorelowanych z potrzebami remontowymi nieruchomości wspólnej.

Cechy dobrego zarządcy

Wybór administratora zależy głównie od samej wspólnoty, czyli mieszkańców. Decyzja ta ma niebagatelny wpływ na codzienne życie społeczności. Przede wszystkim warto spojrzeć na firmy, które znajdują się w tym samym mieście. Wówczas nie będzie problemu ze zwróceniem się o pomoc w nagłych sytuacjach.

Warto zwrócić uwagę także na doświadczenie zarządcy oraz jego wiedzę. W końcu praca ta nie polega tylko na spełnianiu oczekiwań wspólnoty, ale także na radzeniu sobie w kwestiach prawnych. Dobry administrator to także osoba, która posiada szeroki zakres usług – w końcu od tego typu stanowisk oczekuje się kompleksowości oraz umiejętności rozwiązania każdego problemu, jaki pojawi się w trakcie użytkowania nieruchomości.-

- tłumaczy ekspert z Zakładu Usługowego Eljot 2 w Świętochłowicach.

Oczywiście istotna jest także rzetelność oraz dobra komunikacja z mieszkańcami, aby doskonale poznać ich potrzeby oraz ułatwiać im w odpowiedni sposób codzienne funkcjonowanie. Wówczas można mówić o zarządcy idealnym.

Co jeszcze wyróżnia Zakład Usługowy Eljot 2?

Administrowanie wspólnotą mieszkaniową jest zadaniem wymagającym dużego zaangażowania i wiedzy z zakresu prawa budowlanego, administracyjnego oraz zarządzania nieruchomościami. Właściciele mieszkań oczekują nie tylko profesjonalnej obsługi, ale także oczekują szybkiego rozwiązywania wszelkich problemów związanych z częściami wspólnymi nieruchomości w tym problemów sąsiedzkich związanych z korzystaniem z poszczególnych elementów wspólnych (pralnie, suszarnie, rowerownie, parkingi, hale garażowe itp.), a czasami nawet problemów we własnym lokalu. Zakład Usługowy Eljot 2 wyróżnia się na tle innych firm zajmujących się zarządzaniem nieruchomościami przede wszystkim indywidualnym podejściem do każdego klienta. Ponadto wszystkie działania są realizowane zgodnie z najwyższymi standardami jakości.

Opracowanie:
Świętochłowice, Pocztowa 16
tel. 32 245 64 15
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz