Artykuł sponsorowany

Kiedy trzeba jechać do mechanika, aby zmienił klocki hamulcowe?

Kiedy trzeba jechać do mechanika, aby zmienił klocki hamulcowe?

Wybór odpowiednich klocków hamulcowych zależy od kilku istotnych czynników. Musimy zwrócić uwagę na to, w którym momencie je wymieniamy, z jakiego materiału są wykonane. Wybierzmy klocki hamulcowe doskonałej jakości, aby były niezawodne. Pamiętajmy, że wszystkie elementy hamulca w końcu zużywają się i trzeba je wymienić. Klocki hamulcowe są najbardziej narażone na zużycie.

Kiedy należy wymienić klocki hamulcowe?

Większość producentów zaleca wymianę klocków samochodowych co 50 000-65 000 km.  Zasadniczo warto wymieniać klocki przy każdej wymianie opon w samochodzie. Specjalista w Tok-Car przypomina, że opony i hamulce współpracują ze sobą. Wtedy jazda samochodem jest płynna, przyjemna i bezpieczna. Dlatego warto wymienić opony i klocki hamulcowe jednocześnie. Wymieniając klocki hamulcowe zanim całkowicie się zużyją, nie będziemy musieli montować nowej tarczy hamulcowej. Istnieje kilka sygnałów ostrzegawczych, na które warto zwrócić szczególną uwagę.

Najczęstsze sygnały wskazujące na konieczność wymiany klocków hamulcowych

Jednym z niepokojących objawów jest piszczenie hamulców.  Jeśli naciśniemy pedał hamulca i usłyszymy głośny, piszczący dźwięk, pochodzi od zużytych klocków hamulcowych. Muszą się zużyć przynajmniej w 80%, aby zaszkodziły tarczy hamulcowej. Jeśli pojedziemy do mechanika, aby wymienił klocki, zaraz po usłyszeniu takiego dźwięku, nie musimy się martwić.

Jeśli naciśniemy pedał hamulca i poczujemy , że pulsuje, to kolejny sygnał zużycia klocków samochodowych. Może też wskazywać na problemy z systemem ABS, dlatego wybierzmy się do profesjonalnego mechanika, który zdiagnozuje problem.

Na co zwracać uwagę, wybierając nowe klocki hamulcowe?

Wybór klocków uzależniony jest od stylu i warunków jazdy. Na przykład, gdy często jeździmy do pracy, kupmy klocki, które doskonale radzą sobie z wysokimi temperaturami. Dobre klocki samochodowe sprawdzą się w każdych warunkach, bez względu na to, czy jest sucho, mokro, błotniście, ciepło, czy zimno. Powinny działać zgodnie z przeznaczeniem. Muszą zapewniać idealne tarcie, zarówno na gorąco, jak i na zimno.  Zwróćmy również uwagę na maksymalną temperaturę roboczą. Jest to najwyższa temperatura, w jakiej mogą pracować klocki hamulcowe, zanim się rozpadną. Istotnym parametrem jest reakcja tarcia na temperaturę. Zwraca się tutaj uwagę na siłą, jaką trzeba nacisnąć na pedał, aby uzyskać taką samą reakcję podczas hamowania awaryjnego jak przy normalnym hamowaniu. Zwracajmy uwagę na żywotność, hałas, wibrację i poziomy pyłu. Warto przestrzegać zaleceń producenta, jeśli chodzi o wymianę klocków hamulcowych.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz