Jakie są objawy uszkodzenia przekładni kierowniczej i jak poradzić sobie z problemem?

Przekładnia kierownicza, nazywana również potocznie maglownicą, podczas każdej podróży narażona jest na ogromne obciążenia eksploatacyjne. Specjaliści z branży motoryzacyjnej określają średnią żywotność tego elementu na poziomie 200 000 kilometrów. Nie zmienia to jednak faktu, że awarie mogą pojawić się zarówno przed – jak i po przekroczeniu szacowanego limitu. Jakie zatem objawy świadcząc o tym, że z przekładnią dzieje się coś złego i co zrobić, gdy dojdzie do jej uszkodzenia?
Awaria maglownicy – objawy
Objawy uszkodzenia przekładni kierowniczej nie są bardzo charakterystyczne, a ich właściwe rozpoznanie może sprawić nieco trudu mniej doświadczonym kierowcom. Niemniej jednak uwagę każdego właściciela pojazdu powinny zwrócić głośne stuki wydobywające się z przodu pojazdu. Da się je usłyszeć zarówno podczas jazdy po idealnie gładkiej nawierzchni autostrady, jak i po wyboistym szutrze. Jak się okazuje, dziwne odgłosy wcale nie muszą świadczyć o awarii któregoś z elementów zawieszenia. Mocno wyeksploatowana maglownica zachowuje się w ten właśnie sposób.
Kolejnym często spotykanym objawem są tzw. luzy na kierownicy. Jeżeli do wykonania skrętu musimy wykonać znacznie większy ruch niż dotychczas, to jak najszybciej powinniśmy udać się do doświadczonego mechanika. Sytuacja taka jest bardzo niebezpieczna, a w skrajnych przypadkach – wskutek braku sterowności – może doprowadzić nawet do kolizji lub wypadku. Kierowcy zmagający się z uszkodzoną przekładnią kierowniczą donoszą również o znacznym spadku wydajności układu wspomagania. Co jeszcze warto wiedzieć?
Naprawa przekładni kierowniczej, czyli 3 możliwości wyboru
Istnieją 3 sposoby poradzenia sobie z uszkodzoną maglownicą. Jeżeli właściciel auta dysponuje odpowiednim budżetem, to oczywistym wyborem staje się zakup nowego elementu prosto z fabryki. Takie podejście gwarantuje szybą i pewną naprawę. Trzeba jednak liczyć się z wydatkami zaczynającymi się od kilku, a kończącymi nawet na kilkunastu tysiącach złotych – w zależności od modelu oraz marki auta. Co jeżeli nie mamy takich oszczędności?
Na całe szczęście przekładnia kierownicza należy do rodziny części samochodowych, które dobrze poddają się procesowi regeneracji. Po wymontowaniu i przekazaniu maglownicy w ręce fachowców cała procedura trwa około 7-10 dni. W tym przypadku konieczne do poniesienia koszty wynoszą zazwyczaj do 2500 zł.
Trzecią i równie ciekawą opcją jest zakup części używanej. Przy takim podejściu do sprawy warto jednak rozważyć ofertę przygotowaną przez wyróżniające się na rynku punkty usługowe takie jak m.in. firma KJB Sklep Motoryzacyjny. To właśnie tutaj wszyscy zainteresowani mogą liczyć nie tylko na indywidualne podejście do każdego zlecenia, ale także najlepsze warunki współpracy. W razie zaistnienia takiej konieczności fachowcy mogą pomóc również w znalezieniu i sprowadzeniu konkretnych części samochodowych.