Artykuł sponsorowany

Jaki zakres ma zarządzanie księgowością nieruchomości? - ABAKUS Zarządzanie nieruchomościami

Jaki zakres ma zarządzanie księgowością nieruchomości? - ABAKUS Zarządzanie nieruchomościami

Administrator wspólnoty ma za zadanie nie tylko dbać o stan techniczny budynku i utrzymanie odpowiedniego standardu życia, ale zajmuje się on także zarządzaniem finansami wspólnoty. Obejmuje to prowadzenie odpowiedniej dokumentacji dotyczącej dochodów, wydatków i kosztów wspólnoty. Przyjrzyjmy się, jaki dokładnie ma zakres prowadzenie księgowości nieruchomości.

Prowadzenie dokumentacji

W zakres administracji nieruchomości wpisana jest także obsługa księgowo-rachunkowa wspólnoty. Oznacza to, że zarządzający zajmuje się założeniem i prowadzeniem rachunku bankowego oraz prowadzeniem księgowości wspólnoty mieszkaniowej.

Usługi takie, a także wiele innych związanych z kompleksowym zarządzaniem nieruchomością na terenie Warszawy prowadzi firma ABAKUS Zarządzanie nieruchomościami.

Administrator czuwa nad dokumentacją statystyczną i księgowo-rozliczeniową. Może też prowadzić zgodnie z obowiązującymi prawem i przepisami sprawozdawczość klienta dla urzędu.

Księgowość obejmuje przygotowanie rocznych planów finansowych, a także gospodarczych z uwzględnieniem ich realizacji. Zajmuje się również rozliczaniem świadczeń za miniony rok. Zarządzający prowadzi bieżącą administrację kosztów wynikających z utrzymania nieruchomości wspólnej, a także korzystania z mediów (energii elektrycznej i cieplnej, wody) czy remontów. Zwróćmy uwagę też, że administrator musi w swoich czynnościach uwzględnić prowadzenie dokumentacji ksiąg budowlanych.

Ponadto do jego zadań należy pomoc inwestycyjna, czyli pozyskiwanie dodatkowych źródeł dochodu dla wspólnoty. Do pola zadań księgowości należy również windykacja zaległych należności oraz prowadzenie dokumentacji dotyczącej liczby mieszkańców.

O wszystkich finansowych operacjach administrator nieruchomości ma obowiązek poinformować swojego klienta, czyli wspólnotę. Wszystkie faktury są taż przez niego sprawdzane pod względem formalnym, a rachunki przedstawione klientowi – wspólnocie, mieszkańcom – w celu uregulowania należności.

Obsługa prawna

Działalność zarządzania nieruchomością nie musi zamykać się na czynnościach związanych z funkcjonowaniem samego budynku w postaci prowadzenia księgowości czy usług porządkowych. Może ona obejmować też obsługę prawną wspólnot mieszkaniowych.

Polega ona na reprezentacji wspólnoty przed sądami i innymi organami egzekucyjnymi. Ponadto także obejmuje opracowanie i opiniowanie zawieranych przez wspólnotę umów oraz przygotowywanie uchwał i dokumentów wewnętrznych wspólnoty jak na przykład regulamin.

Obsługa nieruchomości na najwyższym poziomie

ABAKUS Zarządzanie Nieruchomościami to firma, której specjalizacją jest obsługa i administracja nieruchomości, takie jak: pozyskiwanie kredytów termomodernizacyjnych, opieka prawna, prowadzenie księgowości oraz współpraca z wykonawcami różnych usług. Są to między innymi remonty, serwis sprzątający, utrzymanie zieleni, modernizacje i konserwacje instalacji wodnych, grzewczych i elektrycznych. Firma zajmuje się także obsługą techniczną, konserwacją instalacji domofonowej oraz finansowaniem remontów.

Opracowanie:
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz