Artykuł sponsorowany

Jaka powinna być idealna wizytówka?

Jaka powinna być idealna wizytówka?
Papierową wizytówkę z pewnością trudno uznać za wynalazek nowy. I choć na przestrzeni dziesięcioleci jej funkcja nie uległa absolutnie żadnym modyfikacjom, to tego samego z pewnością nie można powiedzieć o sposobach produkcji oraz formie samej w sobie. Podczas projektowania nowoczesnych wizytówek uwzględnia się przede wszystkim design oraz czytelność przekazywanej treści. Jak zatem stworzyć produkt doskonały?

Jak zaplanować projekt wizytówki?


Rzadko kto może pochwalić się na tyle rozwiniętymi umiejętnościami tworzenia grafiki, aby stworzyć wizytówkę samodzielnie od podstaw. Znacznie częściej przedsiębiorcy czy przedstawiciele handlowi korzystają z usług wyspecjalizowanych w tym kierunku firm. Postępowanie takie znacząco skraca czas oczekiwania na wykonanie zlecenia i stanowi najlepszą gwarancję utrzymania wszelkich standardów jakościowych.

Projekt wizytówki rozpoczyna się oczywiście od uzyskania niezbędnych informacji dotyczących tego, jakie są oczekiwania ostatecznego odbiorcy. Podczas rozmowy porusza się związane z wyborem konkretnego rodzaju papieru, czcionki, a także rozmieszczenia poszczególnych elementów na bądź co bądź niewielkiej przestrzeni. Po ustaleniach wstępnych specjaliści przystępują do stworzenia kilku propozycji. Klient wybiera optymalną opcję i przystępuje się do druku.

Na dobrze przemyślanej wizytówce podkreślone powinno być rozpoznawalne logo lub wyraźnie zaznaczona nazwa firmy. Celem takiego działania jest natychmiastowe zwrócenie uwagi odbiorcy, który będzie szukał kontaktu do nas w portfelu, w którym wizytówek jest zazwyczaj kilka. Kolejnymi istotnymi informacjami są imię i nazwisko oraz numer kontaktowy. Co jeszcze warto wiedzieć?

Wizytówki standard czy premium?


Czynnikiem bezpośrednio decydującym o tym, czy konkretną wizytówkę uznamy za atrakcyjną pod względem wizualnym, jest jakość wykorzystanego w procesie produkcji papieru. W przypadku produktów standardowych jego gramatura wynosi około 350 g/m2. Osoby, którym zależy na tym, aby ich wizytówki zdecydowanie wyróżniały się spośród setek innych, mogą postawić na dwustronnie foliowany papier twardy, który zapewnia doskonałą wytrzymałość nie tylko na wpływ warunków środowiskowych takich jak wilgoć, ale również na ewentualne uszkodzenia mechaniczne.

Aby wizytówka mogła prezentować się doskonale, wiele uwagi należy poświęcić również rodzajowi wykorzystanego druku. Obecnie zdecydowanie najpopularniejszy jest druk cyfrowy, który utrzymuje się na papierze bez względu na miejsce przechowywania.

Specjaliści z firmy Printshop słusznie zauważają, iż w dzisiejszych czasach stawia się na bardzo modny i elegancki minimalizm. Dominują kolory stonowane, a wszystkie niezbędne informacje widoczne są na pierwszy rzut oka. Czas potrzebny na zaprojektowanie wizytówki jest bardzo różny i wynosić może od kilku godzin do nawet kilku dni. Wszystko zależy od tego, czy klient ma już stworzony logotyp.

W poważnej firmie bez względu na zakres wykonywanej działalności rola wizytówek nie powinna być bagatelizowana. Dlaczego? Otóż dlatego, że dla wielu ludzi ten niepozorny, mały kartonik stanowił będzie znak rozpoznawczy.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz