Jak schudnąć i zacząć prowadzić zdrowy tryb życia?

Jak schudnąć i zacząć prowadzić zdrowy tryb życia?

Przyszedł Nowy Rok, a ty wciąż odkładasz decyzję o tym, że schudniesz? Marzysz o idealnej sylwetce? To nic trudnego! Pokażemy ci, jak w prostych krokach zacząć prowadzić zdrowy tryb życia i zgubić niepotrzebne kilogramy. Podpowiemy, jak znaleźć motywację i się nie poddawać. Jeśli wprowadzisz nasze porady w życie, będziesz nie tylko zdrowsza, ale też szczęśliwsza.

Najważniejsza jest motywacja

U progu każdej decyzji stoi motywacja. Twoim bodźcem do działania może być przyjaciółka, siostra lub trener personalny – ale to ty sama musisz pragnąć zmiany. Nie zaczynaj ćwiczyć dla kogoś – zrób to dla siebie! Przecież to ty masz być zdrowsza i piękniejsza. Pokochaj swoje ciało i myśl pozytywnie – z dobrym nastawieniem wszystko przyjdzie ci dużo łatwiej.

Nie możesz się zmusić do ćwiczeń? Oczywiste jest, że nie każdego dnia możesz mieć ochotę na trening – jednak regularne ćwiczenia sprawią, że po jakimś czasie będziesz je wykonywać… z przyzwyczajenia! Innym pomysłem jest wykupienie karnetu na siłownię. Nie chcąc stracić wydanych pieniędzy, po prostu będziesz musiała pójść na trening! To również dobra opcja, jeśli nie wiesz, jak skutecznie schudnąć. Na każdej siłowni pracuje trener, który z chęcią pomoże ci odnaleźć się wśród maszyn i przyrządów.

Nie zniechęcaj się, jeśli na początku nie widać efektów. Te przyjdą dopiero po jakimś czasie, dlatego musisz być cierpliwa. Jeśli chcesz, możesz zapisywać swoje postępy w kalendarzu lub bullet journalu – wówczas sama zobaczysz, że z czasem stajesz się coraz lepsza i łatwiej będzie ci kontynuować swoją zmianę.

Chcesz się zainspirować? Wyszukaj w sieci zdjęcia metamorfoz innych ludzi i przeczytaj ich historie. Być może tak, jak ty, nie mogli się zmobilizować, ale w końcu im się udało? Zobacz, jak tego dokonali i weź z nich przykład. Być może to ty kiedyś będziesz dla kogoś taką inspiracją.

10 zasad zdrowego stylu życia

10 zasad zdrowego trybu życiaZdrowa dieta nie musi być nudna

Jeśli chcesz schudnąć, musisz zmienić dietę. Najważniejsze, byś całkowicie zrezygnowała z fast foodów, ogranicz też słodycze. Nie wiesz, co jeść, aby schudnąć? Staraj się wprowadzić do swojej diety więcej warzyw i owoców. Dbaj o to, żeby twoje posiłki były urozmaicone. Dzień rozpocznij od sycącego śniadania – zjedz owsiankę, omlet lub razowe pieczywo. Obiady staraj się gotować – unikaj ciężkich, smażonych potraw. Kup książkę kucharską z przepisami na dania gotowane na parze i przekonaj się, jakie są pyszne! Niech zdrowe odżywianie stanie się twoją pasją. 

Pij również duże ilości wody. Jeśli nie możesz się do niej przekonać, samodzielnie przygotuj wodę smakową z dodatkiem świeżych owoców. Wybieraj tylko naturalne produkty – z używek, które mają negatywny wpływ na zdrowie, powinnaś całkiem zrezygnować.

W ciągu dnia staraj się jeść 4-5 posiłków w odstępach co 2-3 godziny. Dzięki temu unikniesz napadów głodu, twoje samopoczucie polepszy się, a ty będziesz mieć dużo siły. Nie masz czasu na gotowanie? Skorzystaj z oferty cateringu dietetycznego – będziesz jeść zdrowo, a cenny czas zachowasz dla siebie.

Ruch to zdrowie!

Regularne ćwiczenia są ważne, aby przyspieszyć nasz metabolizm i wysmuklić sylwetkę. Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę ze sportem, wybierz taki rodzaj aktywności, który sprawi ci przyjemność. Możesz chodzić na siłownię, aerobik lub na tańce. Kluby fitness mają w swojej ofercie również zajęcia dedykowane poszczególnym częściom ciała lub zajęcia w wodzie.

Nie masz czasu na dojazdy na zajęcia? Wprowadź więcej ruchu do codziennego trybu życia! Możesz zacząć chodzić na długie spacery lub jeździć do pracy rowerem. Dobrym pomysłem są też ćwiczenia na schudnięcie, które możesz robić w domu – żeby je wykonać, wystarczy ci mata do jogi i wygodne ubrania.

Staraj się ćwiczyć przynajmniej 3-4 razy w tygodniu. Codzienny wysiłek pozwoli ci nie tylko kontrolować wagę ciała, ale też zmniejszyć prawdopodobieństwo zachorowania na raka, depresję, choroby układu krążenia czy cukrzycę. Regularne ćwiczenia pomogą ci także rozładować stres. Wysiłek fizyczny to bowiem najlepsza forma odpoczynku dla psychiki. Wyrób w sobie nawyk, a już niedługo zaczniesz tęsknić za treningami!

Oceń artykuł (2)
5.0
Komentarze (1)
Dodaj komentarz
Małgorzata P.
Małgorzata P.
24.08.2018
Świetne rezultaty może przynieść odżywianie się z cateringiem dietetycznym. Ja korzystam z Wygodnej Diety. Początkowo byłam dość sceptycznie nastawiona, ale finalnie udało mi się schudnąć koło 12 kg ;)) Bardzo się cieszę! ;)