Artykuł sponsorowany

Jak dostosować logistykę do potrzeb e-commerce?

Jak dostosować logistykę do potrzeb e-commerce?

Prawdopodobnie zdajesz sobie sprawę z tego, że na sukces twojego sklepu on-line wpływa nie tylko jakość sprzedawanych produktów. Klienci, którzy robią zakupy w sieci, przykładają dużą wagę również do jakości obsługi, w tym czasu i kosztów wysyłki. Oferty sprzedawców porównywane są nie tylko pod kątem cen towarów, ale też opcji dostawy, a po zakończonej transakcji klienci oceniają zakupy w kontekście tempa i bezpieczeństwa wysyłki, ale także opcji szybkiego zwrotu towaru i pieniędzy.

Jak logistyka wpływa na twój biznes?

Dobrze zorganizowana logistyka w e-commerce pomaga zdobyć i przywiązać do siebie klientów. Wędrując po sklepach internetowych, klienci zwracają uwagę na dostępność towarów, różne sposoby wysyłki i koszty dostawy, a brak produktów na stanach magazynowych lub ulubionej formy dostawy szybko zniechęca ich do pozostania na stronie. Sposób realizacji zamówienia, a więc bezpieczne opakowanie, sposób doręczenia przesyłki, czy nawet możliwość kontaktu z kurierem, wpływają na ogólne wrażenie klienta sklepu internetowego i mogą przekonać go do kolejnych zakupów w danym sklepie.

Przewaga e-commerce nad sprzedażą stacjonarną opiera się na wygodzie, jaką zapewniają zakupy przez Internet. Dlatego sprzedaż on-line musi być wspierana solidnym zapleczem w logistyce, które umożliwia m.in. ekspresową obsługę zwrotów. Podstawą jest dobre opracowanie procesów z wykorzystaniem niezawodnego wsparcia technologicznego, w tym systemów logistycznych i magazynowych (WMS) – mówi ekspert z Novacura. Nasze systemy pomagają optymalnie zapakować towary do wysyłki, dzięki czemu firmy działają bardziej ekologicznie i oszczędnie.

Logistyka dla e-commerce

Prowadzenie sklepu internetowego bez stosownego oprogramowania nie byłoby możliwe. Jednak nie wszyscy sprzedawcy korzystają z optymalnych rozwiązań do obsługi magazynowej i kompletacji zamówień. Kompletowanie przesyłek w oparciu wyłącznie o dane z CRM jest możliwe, ale wyłącznie w przypadku działalności na niewielką skalę lub przy angażowaniu bardzo dużych zespołów pracowniczych. Kiedy biznes rośnie i potrzebne jest przeskalowanie, warto zdecydować się na automatyzację procesów logistycznych.

Nowoczesne systemy logistyczne dla e-commerce znacznie usprawniają obsługę zamówień, sprowadzając do minimum czynności, które muszą być wykonane przez człowieka. Aplikacje tego typu automatycznie pobierają wszystkie dane odnośnie poszczególnych zamówień i generują listy przewozowe dla poszczególnych paczek oraz wybranych przez klientów firm kurierskich. Systemy pozwalają też na jednoczesne zamówienie wszystkich potrzebnych dostawców, a kiedy paczka wyruszy w drogę, automatycznie wysyłają do klientów wiadomość o statusie realizacji zamówienia. Z punktu widzenia sprzedawcy bardzo ważna jest możliwość stałego monitorowania wszystkich procesów, co również jest możliwe. Wśród ważnych funkcjonalności systemu wypada wymienić też automatyczne generowanie listów kompletacyjnych. Korzystając ze skanerów kodów kreskowych, urządzeń mobilnych lub dowolnego innego narzędzia, Flow może poprowadzić pracowników magazynu do właściwej pozycji w magazynie – całkowicie bez papieru. Inteligentne trasy kompletacji pozwalają oszczędzić czas i roboczogodziny, tworząc najmądrzejsze trasy dla list wyboru.

Systemy zarządzania logistyką można integrować ze wszystkimi popularnymi systemami biznesowymi, dzięki czemu przedsiębiorca ma wszystkie potrzebne informacje zawsze w jednym miejscu. Wybierz system Novacura Flow – realizuj wiele zamówień jednocześnie, oszczędzaj czas na inwentaryzacji i zdobywaj kolejne paczki.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz