Artykuł sponsorowany

Formalności pogrzebowe – jak zorganizować pochówek?

Formalności pogrzebowe – jak zorganizować pochówek?

Strata bliskiej osoby jest bardzo bolesna i uderza w najbliższą rodzinę. W obliczu tragedii może być trudno skupić się na obowiązkach związanych z pogrzebem, a niestety ktoś musi podjąć się wypełnienia wszelkich formalności pogrzebowych oraz organizacji ceremonii. Jak zaplanować taką uroczystość? Jakie dokumenty są potrzebne i w czym może pomóc zakład pogrzebowy?

Organizacja pochówku – krok po kroku

Aby rozpocząć przygotowania do pogrzebu osoby zmarłej, musimy potwierdzić jej zgon. Oczywiście zadanie to należy do uprawnionego lekarza, który po stwierdzeniu śmierci, wydaje krewnym kartę zgonu. Z nią należy udać się do Urzędu Stanu Cywilnego, który wystawi akt zgonu.

W międzyczasie należy skontaktować się z wybranym zakładem pogrzebowym, by móc zlecić transport zwłok. Zakład pomoże w przygotowaniach do organizacji pochówku. Należy przedstawić pracownikom wspomnianą wyżej kartę zgonu, a także dokumenty, jak: dowód osobisty, legitymacja ZUS osoby zmarłej, ostatni odcinek renty lub emerytury.

Z pracownikami zakładu pogrzebowego ustalisz wszelkie szczegóły pochówku. Musisz zdecydować czy ceremonia ma być świecka, czy katolicka. Jeżeli nie życzymy sobie duchownego, należy zatrudnić Mistrza Ceremonii, który wygłosi stosowne wspomnienia o zmarłym i przygotuje indywidualną przemowę na jego cześć (oczywiście po konsultacji z krewnymi oraz bliskimi zmarłego). Następnie należy wybrać oprawę – jakie kwiaty dobrać, jakie dekoracje itp. Jeżeli nie czujesz się na siłach, by samemu zarządzać organizacją pogrzebu od A do Z – kwestie wystroju, doboru muzyki i innych możesz pozostawić pracownikom wybranej przez siebie firmy, oferującej usługi funeralne. Wszechstronny serwis pogrzebowy znajdziesz w zakładzie Pphu Malinowscy sp. z o.o.

Jaki zakład pogrzebowy wybrać?

W przypadku śmierci bliskiej Ci osoby, zapewne trudno zastanawiać się nad wyborem odpowiedniego zakładu. Mimo wszystko, warto poświęcić chociaż chwilę, by sprawdzić czy dana firma spełnia nasze oczekiwania. Ważne jest, by znajdowała się w pobliżu, bądź w jakiejś dogodnej lokalizacji. Ponadto, łatwiej i wygodniej dopełnić wszelkich formalności będzie z przedsiębiorstwem oferującym kompleksowe usługi pogrzebowe. Dzięki temu nie musimy tracić czasu, na przykład, na szukanie osobno transportu i osoby odpowiedzialnej za organizację ceremonii.

Pracownicy zakładów pogrzebowych, mają duże doświadczenie i chętnie pomogą Ci zarówno w wypełnieniu formalności, jak i we wszelkich przygotowaniach. Doradzą wybór odpowiedniej trumny, czy oprawy ceremonii. Wiedzą, że bliscy osób zmarłych przeżywają trudne chwile, w związku z czym przejmą część obowiązków, by zdjąć ten ciężar z barków klientów.  

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz