Dlaczego warto zdecydować się na wielofunkcyjne urządzenie biurowe
Żadne biuro nie może obejść się bez urządzeń takich jak drukarka, ksero czy faks. Niegdyś koniecznością była kupno każdego z tych sprzętów oddzielnie – obecnie popularną alternatywą się urządzenia wielofunkcyjne. Dlaczego cieszą się one taką popularnością, jakie korzyści stoją za ich kupnem?
Kilka urządzeń w jednym miejscu
To podstawowa zaleta urządzeń wielofunkcyjnych – wykonują one prace kilku pomniejszych sprzętów biurowych, są w stanie z powodzeniem zastąpić drukarkę, kopiarkę, faks czy skaner.
Co najważniejsze pod względem parametrów w niczym nie ustępują one urządzeniom samodzielnym – mówi przedstawiciel firmy Hicopy - jakość druku, kopiowania i skanowania jest dokładnie taka sama.
Z drugiej strony umieszczenie wielu funkcji w jednym urządzeniu niesie za sobą wiele korzyści, przede wszystkim oszczędność miejsca. Nie w każdym biurze da się wygospodarować dość przestrzeni, by pomieścić w nim każde z urządzeń samodzielnych – problem ten może być szczególnie istotny w przypadku biur, w których pracuje duże osób, z których każda potrzebuje możliwości swobodnego korzystania z druku lub ksero. Rozwiązaniem tego problemu są urządzenia wielofunkcyjne. Dodatkowo unikamy konieczności tworzenia sieci kabli w biurze – do podłączenia jednego urządzenia wielofunkcyjnego potrzebujemy zaledwie jednego kabla, czyli czterokrotnie mniej, niż gdybyśmy chcieli wyposażyć biuro w urządzenia samodzielne.
Łatwa współpraca z komputerami
Żeby druk pliku z komputera lub skanowaniu dokumentu było możliwe, urządzenie które wykorzystujemy do tego zadania musi być podłączone z komputerem. W przypadku zwykłych drukarek, skanerów i innych pojedynczych urządzeń biurowych wykonanie takich podłączeń byłoby dość trudne i czasochłonne, szczególnie w sytuacji, gdy w biurze pracuje wiele osób. Urządzenia wielofunkcyjne komunikują się z komputerami za pośrednictwem internetu – ponownie nie ma konieczności podłączania wszystkich urządzeń za pomocą kabli, co jest nie tylko wygodne, ale również bezpieczne dla osób przebywających w biurze.
Kupno lub wynajem
Szefowie firm mają do wyboru dwie opcje wyposażenia swoich biur w urządzenia wielofunkcyjne. Pierwszą z nich jest naturalnie kupno takie sprzętu, drugą zaś – wynajem. Ta druga opcja jest szczególnie atrakcyjna z punktu widzenia małych firm, których nie stać na zakupienie drogiego sprzętu – koszt wynajmu jest dużo niższy, firmy specjalizujące się w takich usługach poza opłatą za wynajem pobierają dodatkowe opłaty za ilość wykonanych wydruków. To na firmie wynajmującej spoczywa odpowiedzialność za stan techniczny urządzenia oraz jego przydatność do użytku.