Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto zdecydować się na wielofunkcyjne urządzenie biurowe

Dlaczego warto zdecydować się na wielofunkcyjne urządzenie biurowe

Żadne biuro nie może obejść się bez urządzeń takich jak drukarka, ksero czy faks. Niegdyś koniecznością była kupno każdego z tych sprzętów oddzielnie – obecnie popularną alternatywą się urządzenia wielofunkcyjne. Dlaczego cieszą się one taką popularnością, jakie korzyści stoją za ich kupnem?

Kilka urządzeń w jednym miejscu

To podstawowa zaleta urządzeń wielofunkcyjnych – wykonują one prace kilku pomniejszych sprzętów biurowych, są w stanie z powodzeniem zastąpić drukarkę, kopiarkę, faks czy skaner.

Co najważniejsze pod względem parametrów w niczym nie ustępują one urządzeniom samodzielnym – mówi przedstawiciel firmy Hicopy - jakość druku, kopiowania i skanowania jest dokładnie taka sama.

Z drugiej strony umieszczenie wielu funkcji w jednym urządzeniu niesie za sobą wiele korzyści, przede wszystkim oszczędność miejsca. Nie w każdym biurze da się wygospodarować dość przestrzeni, by pomieścić w nim każde z urządzeń samodzielnych – problem ten może być szczególnie istotny w przypadku biur, w których pracuje duże osób, z których każda potrzebuje możliwości swobodnego korzystania z druku lub ksero. Rozwiązaniem tego problemu są urządzenia wielofunkcyjne. Dodatkowo unikamy konieczności tworzenia sieci kabli w biurze – do podłączenia jednego urządzenia wielofunkcyjnego potrzebujemy zaledwie jednego kabla, czyli czterokrotnie mniej, niż gdybyśmy chcieli wyposażyć biuro w urządzenia samodzielne.

Łatwa współpraca z komputerami

Żeby druk pliku z komputera lub skanowaniu dokumentu było możliwe, urządzenie które wykorzystujemy do tego zadania musi być podłączone z komputerem. W przypadku zwykłych drukarek, skanerów i innych pojedynczych urządzeń biurowych wykonanie takich podłączeń byłoby dość trudne i czasochłonne, szczególnie w sytuacji, gdy w biurze pracuje wiele osób. Urządzenia wielofunkcyjne komunikują się z komputerami za pośrednictwem internetu – ponownie nie ma konieczności podłączania wszystkich urządzeń za pomocą kabli, co jest nie tylko wygodne, ale również bezpieczne dla osób przebywających w biurze.

Kupno lub wynajem

Szefowie firm mają do wyboru dwie opcje wyposażenia swoich biur w urządzenia wielofunkcyjne. Pierwszą z nich jest naturalnie kupno takie sprzętu, drugą zaś – wynajem. Ta druga opcja jest szczególnie atrakcyjna z punktu widzenia małych firm, których nie stać na zakupienie drogiego sprzętu – koszt wynajmu jest dużo niższy, firmy specjalizujące się w takich usługach poza opłatą za wynajem pobierają dodatkowe opłaty za ilość wykonanych wydruków. To na firmie wynajmującej spoczywa odpowiedzialność za stan techniczny urządzenia oraz jego przydatność do użytku.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz