Artykuł sponsorowany

Dlaczego warto skorzystać ze szkoleń BHP dla pracowników, organizowanych przez firmę Sebal?

Dlaczego warto skorzystać ze szkoleń BHP dla pracowników, organizowanych przez firmę Sebal?

Obowiązkiem pracodawcy, zatrudniającego pracowników, jest zorganizowanie dla nich wstępnych i okresowych szkoleń z bezpieczeństwa i higieny pracy. Najważniejszym celem szkoleń jest zapoznanie podwładnych z zagrożeniami, jakie mogą się pojawić na danym stanowisku pracy, a także jak im skutecznie zapobiegać. W tym artykule dowiesz się, jak poprawić bezpieczeństwo pracowników i dlaczego warto skorzystać ze szkoleń oferowanych przez firmę Sebal.

Szkolenia z zakresu BHP zapewniają bezpieczną pracę

Organizacja szkoleń przez pracodawców jest określona prawnie przez Kodeks Pracy, co jest respektowane przez Państwową Inspekcję Pracy. Aby w firmie pracowało się bezpiecznie, należy posiadać świadomość tego, jakie mogą pojawić się zagrożenia. W związku z tym, konieczne jest przeszkolenie wszystkich pracowników. Każda osoba wykonująca pracę na swoim stanowisku powinna posiadać wiedzę dotyczącą oceny ryzyka zawodowego oraz przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, ponieważ tylko wtedy będzie mogła zareagować adekwatnie do sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia.

Wszystkie szkolenia BHP czy udzielania pierwszej pomocy powinny być przeprowadzane przez specjalistyczną firmę Sebal Sebastiana Pasińskiego, posiadającą długoletnie doświadczenie w branży oraz wszystkie wymagane uprawienie instruktorskie. Siedziba firmy znajduje się w Radzionkowie, a obsługiwane są  miasta  Bytom, Tarnowskie Góry, Chorzów i inne, znajdujące się w obszarze całego województwa śląskiego. Wszelkie szkolenia BHP organizowane przez firmę Sebal są zgodne z obowiązującymi normami i wytycznymi, a ich przebieg jest dopasowany do specyfiki danej branży. Co więcej, w ofercie firmy Sebal znajdują się także szkolenia HACCP i przeciwpożarowe dla pracowników na stanowiskach roboczych i administracyjno-biurowych oraz kursy udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej.

Co wchodzi w zakres wstępnych i okresowych szkoleń pracowniczych?

Szkolenia z zakresu BHP dzielą się na wstępne i okresowe. Kurs wstępny z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy składa się z instruktażu ogólnego i stanowiskowego. Ten rodzaj szkolenia ma na celu przedstawić nowozatrudnionemu pracownikowi zasady, jakie obowiązują na danym stanowisku pracy, aby móc wykonywać wszystkie obowiązki w sposób bezpieczny. Oprócz nowych osób w firmie, tym szkoleniem należy objąć również uczniów szkół zawodowych oraz studentów odbywających praktyki. Szkolenie wstępne musi odbyć się przed przystąpieniem do pracy i jest ważne przez okres 12 miesięcy. Okresowe szkolenie BHP przeprowadza się w celu utrwalenia oraz aktualizacji posiadanej wiedzy i umiejętności z zakresu BHP przez pracowników.  To szkolenie odbywa się raz na 3 lata dla robotników, zaś na stanowiskach o podwyższonym ryzyku – raz na rok. Z kolei kadra kierownicza instruktaż okresowy powinna odbyć raz na 5 lat.

Pracownicy administracyjno-biurowi, mogą być zwolnieni ze szkolenia okresowego, pod warunkiem, że znajdują się oni w nie wyższej niż trzecia kategoria ryzyka. W innym razie, ich szkolenie powinno odbywać się raz na 5 lat. Wymagane formalności dotyczące przeprowadzanych szkoleń może załatwić profesjonalna firma Sebal z Radzionkowa. Ponadto w ofercie tej firmy znajduje się także ocena ryzyka zawodowego, pomiary natężenia światła w miejscu pracy, legalizacja i przeglądy gaśnic oraz sprawdzanie hydrantów. Wszystkie rodzaje szkoleń z zakresu BHP powinny być udokumentowane poprzez wydanie karty szkolenia i podpisania oświadczenia uczestnika. Co więcej, wszelkie kursy powinny być finansowane przez pracodawcę i odbywać się w czasie godzin pracy.
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz