Artykuł sponsorowany

Dlaczego podczas sprzedaży mieszkania warto korzystać z pomocy sprawdzonego doradcy ds. nieruchomości?

Dlaczego podczas sprzedaży mieszkania warto korzystać z pomocy sprawdzonego doradcy ds. nieruchomości?

Sprzedaż mieszkania wymaga nie tylko odpowiedniego przygotowania wnętrza i wyceny, ale również przeanalizowania sytuacji panującej na rynku nieruchomości oraz dopełnienia formalności. Jeżeli nie masz zbyt wielu czasu lub nie posiadasz umiejętności negocjacyjnych, to dobrym rozwiązaniem okazuje się skorzystanie z usług doradcy ds. nieruchomości, który dzięki posiadanym umiejętnościom może zapewnić bezpieczeństwo transakcji sprzedażowej i nie tylko!

Mocne strony współpracy z doradcą ds. nieruchomości podczas sprzedaży

Sprzedaż wydaje się dużo łatwiejsza od zakupu nieruchomości mieszalnej. Jednakże do końca wcale tak nie jest! Proces sprzedażowy mieszkania wymaga od właściciela poświecenia nie mniej czasu, niż ma to miejsce w trakcie kupowania. Trzeba przygotować wnętrze lokalu, dokonać wyceny, zamieścić ogłoszenia, aż wreszcie negocjować cenę i dopełnić wszelkich formalności. Jest to zazwyczaj proces długotrwały, który może się wydłużać, jeżeli mieszkanie znajduje się na obrzeżach miasta, skąd dojazd do centrum nie jest zbyt szybki. Jeżeli nie masz zbyt wiele czasu ze względu na liczne obowiązki rodzinne i zawodowe, a jednocześnie zależy ci na szybkiej i bezpiecznej transakcji sprzedaży, to najlepiej skorzystać z profesjonalnych usług doświadczonego doradcy ds. nieruchomości, jak Jacek Dublewski RE/MAX Best z Warszawy, który dzięki posiadanej merytorycznej wiedzy jest w stanie pomóc we wszystkich kwestiach sprzedażowych.

Wycena mieszkania adekwatna do stanu faktycznego

Pierwszą kwestią, która rozpoczyna proces sprzedażowy jest wycena mieszkania przez doradcę, na którą składa się bardzo wiele czynników, począwszy od lokalizacji, poprzez powierzchnię, a kończąc na stanie technicznym lokalu mieszkalnego. Te i jeszcze wiele innych elementów trzeba wziąć pod uwagę podczas wyceny, aby była ona jak najbardziej adekwatna do stanu faktycznego. Zarówno zbyt wysoka, jak i zaniżona cena nie będzie dobrym rozwiązaniem. Może się okazać, że jest zbyt małe zainteresowanie ogłoszeniem o sprzedaży z powodu wysokiej ceny. Z kolei, zbyt niska kwota przyczyni się, do tego że decyzja sprzedażowa nie będzie zbyt trafna. Kolejną kwestią jest zamieszczenie ogłoszenia i wykonanie zdjęć wnętrza, które w jak największym stopniu uwydatnią atuty lokalu. We wszystkich powyższych czynnościach, jak i w odbieraniu telefonów od zainteresowanych potencjalnych kupców może pomóc Ci doradca ds. nieruchomości.

Podniesienie wartości mieszkania i podpisanie bezpiecznej umowy

Ponadto, doświadczony specjalista, może podpowiedzieć, w jaki sposób podnieść wartość nieruchomości, aby sprzedaż mieszkania była jak najkorzystniejszą transakcją. Może to okazać się dobrym wyjściem z sytuacji, jeżeli nie zależy Ci na szybkiej sprzedaży i czas ma drugorzędne znaczenie. Czasem może okazać się, że wystarczy drobny remont, np. odmalowanie ścian oraz uprzątnięcie wnętrza, aby wartość nieruchomości wzrosła. Podpisując umowę z doradcą ds. nieruchomości można przekazać niezbędne uprawnienia do przeprowadzania oględzin z kupującymi oraz negocjacji ceny w Twoim imieniu. Jest to szczególnie ważne gdy sprzedający i kupujący mają odmienne oczekiwania finansowe. Na koniec warto również wspomnieć, że wszelkie formalne kwestia również może za Ciebie dopełnić doradca ds. nieruchomości. Dzięki temu zyskasz bezpieczeństwo sprzedaży transakcji i bardzo wiele cennego czasu, który możesz przeznaczyć na inne ważne kwestie związane z życiem osobistym lub zawodowym. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz