Co powinna zawierać strona WWW? Poznaj najważniejsze elementy

Co powinna zawierać strona WWW? Poznaj najważniejsze elementy

Strona internetowa to dziś już niemal podstawa promocji w sieci. Aby jednak firmowa witryna przyciągała klientów i przynosiła zyski, powinna zawierać pewne niezbędne elementy. Zastanawiasz się, jak powinna wyglądać skuteczna strona WWW Twojej firmy i jakie mieć cechy? Przeczytaj nasz artykuł i sprawdź, o czym należy pamiętać projektując stronę.

Atrakcyjny wygląd

Użytkownik zaraz po wejściu na Twoją stronę, najpierw ocenia jej design. Kolorystyka i szata graficzna to elementy, na podstawie których wyrabia sobie pierwsze zdanie na temat całej witryny. Dlatego właśnie tak istotny jest estetyczny design strony. Zadbaj o wysokiej jakości grafiki i atrakcyjny wygląd witryny. Wzbudzisz w ten sposób pozytywne odczucia oraz zachęcisz użytkownika do pozostania na stronie.

Bardzo istotna jest kolorystyka witryny. Powinna ona być dopasowana do rodzaju branży. Kolory wywołują u internauty konkretne skojarzenia, wpływają na emocje i wrażenia odnośnie firmy. Przykładowo, jeśli barwy będą zbyt krzykliwe, odbiorca poczuje się przytłoczony lub zdezorientowany. Bardzo prawdopodobne, że nie będzie chciał zapoznać się z ofertą i w efekcie opuści stronę.

Strona_internetowa_1200x320

Intuicyjna nawigacja

Internauta powinien bez problemu poruszać się po witrynie internetowej i szybko znajdować interesujące go informacje. Dopilnuj więc, aby Twoja strona WWW była intuicyjna i miała nieskomplikowaną budowę. Zadbaj, aby zawierała takie elementy, jak:

  • czytelne menu z ważnymi zakładkami, takimi jak ,,O nas’’, ,,Oferta’’, ,,Blog’’, ,,Aktualności’’, ,,Kontakt’’ itd.,
  • pole wyszukiwania na górze strony,
  • ścieżka breadcrumbs, czyli nawigacja okruszkowa, dzięki której internauta widzi, gdzie się znajduje i może szybko wrócić do poprzednich podstron,
  • wzywające do działania przyciski call to action, jak np. ,,Sprawdź ofertę’’, ,,Dowiedz się więcej’’, ,,Skontaktuj się z nami’’ itd., które zachęcają do kliknięcia i podjęcia określonej czynności,
  • zakładka FAQ (z ang. frequently asked questions) z najczęściej zadawanymi pytaniami. Dzięki niej klient być może szybko znajdzie odpowiedź na nurtujące go pytanie,
  • formularz kontaktowy, okienko czatu lub inne rozwiązanie, które pozwala klientowi na szybki kontakt i wysłanie wiadomości.

Pamiętaj, że wszystkie zakładki na stronie powinny znaleźć się w widocznych i intuicyjnych miejscach. Dzięki temu użytkownik może bez problemu poruszać się po witrynie i sprawnie dotrze do wybranej podstrony, zamiast błądzić w poszukiwaniu niezbędnych informacji. Twoja strona WWW będzie użyteczna i funkcjonalna jeśli będzie miała również krótkie, jasne i zrozumiałe komunikaty oraz czytelnie przedstawioną ofertę.


Zaprojektujemy i zajmiemy się Twoją stroną za Ciebie »


Przejrzysty układ

Przejrzystość to ważna cecha skutecznej strony internetowej. Zadbaj, aby wszystkie elementy na stronie były odpowiednio rozmieszczone. Układ graficzny powinien być ujednolicony i spójny na każdej podstronie.

Postaraj się, aby na Twojej firmowej stronie znalazły się:

  • czytelne, podzielone na zrozumiałe akapity bloki tekstu,
  • pogrubienia, śródtytuły, wypunktowania,
  • wyraźna, odpowiedniej wielkości, prosta i ujednolicona czcionka,
  • wyróżnione i dobrze widoczne najważniejsze elementy, np. wspomniane już przyciski call to action.

Nie zapominaj, że witryna nie może być przeładowana zbyt dużą ilością tekstu czy grafik, gdyż będzie nieatrakcyjna i chaotyczna. Unikaj krzykliwych banerów, nachalnych reklam i niespodziewanie wyskakujących pop-upów. Takie elementy tylko zasłaniają treści, dekoncentrują, utrudniają nawigację i denerwują internautów.



Wysokiej jakości treści

Kolejnym istotnym elementem strony internetowej są oczywiście treści, które przede wszystkim opisują Twoją ofertę i odpowiadają na główne pytania związane z Twoją branżą. 

Wysokiej jakości treści powinny:

  • skupiać się na potrzebach klientów,
  • być dopasowane do danej grupy docelowej,
  • zawierać język korzyści,
  • być łatwe w odbiorze i zrozumiałe,
  • unikalne i niepowtarzalne, a więc nieskopiowane z innych stron,
  • aktualne,
  • poprawne językowo,
  • napisane zgodnie z zasadami SEO – powinny zawierać odpowiednie dla branży słowa kluczowe.

Certyfikat SSL gwarantujący bezpieczeństwo

Twoja strona WWW powinna być też bezpieczna. Zadbaj więc o certyfikat SSL. Co to takiego? Jest to protokół sieciowy, będący standardem szyfrowania danych w Internecie. Certyfikat ten gwarantuje poufność oraz chroni wszystkie przesyłane informacje, takie jak np. loginy, hasła czy numery kart kredytowych. Dzięki niemu użytkownicy zaufają Twojej witrynie i będą czuć się na niej bezpiecznie. Poza tym certyfikat jest też ważny z punktu widzenia SEO – Google premiuje strony, które są bezpieczne i umieszcza je na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Jak rozpoznać, czy strona internetowa ma zainstalowany certyfikat SSL? Otóż bezpieczna witryna oznaczona jest w pasku adresu poprzez symbol zamkniętej kłódki oraz przedrostek HTTPS.

pkt.pl - certyfikat SSL

Strona bez szyfrowania SSL wyświetla natomiast komunikat ,,Niezabezpieczona’’, co szybko zniechęca użytkowników i skłania ich do opuszczenia witryny. Jeśli więc nie chcesz, by Twoi klienci odeszli do konkurencji, nie zapomnij o certyfikacie SSL.

RWD, czyli responsywny design

Czy wiesz, że już 76% internautów robi zakupy online za pomocą smartfona1? To dlatego strona powinna być responsywna, a więc dopasowana do każdej wielkości ekranu. Dzięki temu internauci mogą wygodnie i swobodnie się po niej poruszać, nie tylko na komputerach, lecz także na urządzeniach mobilnych.

Technologia Responsive Web Desing zdecydowanie ułatwia przeglądanie strony. Responsywność to cecha, która jest jednak ważna nie tylko dla każdego użytkownika, ale też ze względu na algorytmy. Roboty Google pozytywnie oceniają bowiem strony responsywne i umieszczają je na wyższych pozycjach.

Wiesz już, jakie elementy powinna zawierać dobra strona internetowa. Uwzględnij je wszystkie i spraw, by Twoja firmowa witryna była przyjazna zarówno dla internautów, jak i dla wyszukiwarki Google. Dzięki temu zdobędziesz klientów i zwiększysz swoją sprzedaż.

1Raport Gemius e-commerce 2021

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz