Artykuł sponsorowany

Cechy dobrej firmy spedycyjnej

Cechy dobrej firmy spedycyjnej

Polska jest liderem w branży transportu międzynarodowego w Unii Europejskiej. Liczne firmy spedycyjne zajmują się organizacją przewozu towarów na terenie kraju i poza jego granicami. Przedsiębiorcy, którzy chcą skorzystać z usług transportowych, mają zatem do wyboru bardzo szeroką ofertę. Jak wśród tak wielu firm wybrać tę najlepszą? Poznaj cechy skutecznego spedytora, które pomogą Ci podjąć decyzję.

Spedycja w praktyce

Na początku warto wyjaśnić, czym dokładnie zajmuje się firma spedycyjna. Dobre zrozumienie charakterystyki działania takich podmiotów może ułatwić wybór partnera biznesowego. Spedycja w ogólnym rozumieniu to zespół czynności mających na celu organizację transportu. Pracownicy takiego przedsiębiorstwa przyjmują zlecenie na przewóz konkretnego typu ładunku i zajmują się doborem i wdrożeniem najkorzystniejszych dla zleceniodawcy działań. 

Dobierają środek transportu, delegują wykonanie usługi przewoźnikowi, a także nadzorują czas i miejsce rozładunku towarów. Pracują zatem kompleksowo – podsumowuje pracownik firmy Vetro


Widać więc, że od skuteczności funkcjonowania firmy spedycyjnej zależy naprawdę wiele. Czym powinien cechować się spedytor, by współpraca z nim okazała się korzystna?

Umiejętny dobór rozwiązań logistycznych

Jedną z kluczowych zasad efektywnego, a więc szybkiego i korzystnego cenowo transportu, jest wybór sposobu przewozu ładunku. Warto więc wybrać taką firmę, która współpracuje z przewoźnikami działającymi w różnych branżach, np. świadczącymi usługi transportu drogowego, kolejowego i morskiego. Dzięki temu, spedytor będzie mógł zaoferować Ci najkorzystniejsze rozwiązania pod względem ceny i szybkości dostarczenia ładunku, niezależnie od tego, co będziesz chciał przewieźć. Jest to korzystne szczególnie dla przedsiębiorców o zróżnicowanych potrzebach logistycznych.

Elastyczność w działaniu

Firma spedycyjna musi szybko i umiejętnie reagować na wszelkie nagłe zmiany lub nietypowe sytuacje. Wiąże się to z jednej strony z doświadczeniem w organizacji transportu, a z drugiej z bardzo dobrą komunikacją na linii zleceniodawca – spedytor – przewoźnik. Pracownik firmy spedycyjnej odpowiedzialny za organizację transportu powinien potrafić zaproponować skuteczne rozwiązania trudnych czy problematycznych sytuacji bez szkody dla płynności dostarczenia ładunku.

Nienaganny kontakt z klientem

Jest to kwestia w pewnym stopniu powiązana z poprzednim zagadnieniem. Warto jednak zdawać sobie sprawę, że problemy w komunikacji ze spedytorem są wskazywane jako jedna z najpowszechniejszych wad we współpracy z firmą spedycyjną. Wybieraj zatem takie przedsiębiorstwa, na których pomoc możesz liczyć w każdej sytuacji oraz gdzie masz pewność, że pracownik odbierze telefon i udzieli Ci wyczerpujących informacji. W zweryfikowaniu firmy pod tym względem mogą pomóc opinie poprzednich klientów, a także ogólne wrażenie, które odniesiesz podczas pierwszego kontaktu z przedstawicielem firmy.

 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz