Artykuł sponsorowany

Awaria rozrządu – to może być zabójcze dla twojego silnika

Awaria rozrządu – to może być zabójcze dla twojego silnika

Pęknięty pasek rozrządu to częsta i poważna awaria. Jeśli mamy szczęście, wystarczy wymiana paska. Jeśli pecha – może skończyć się na wymianie silnika. Oczywiście, lepiej jest zapobiegać, niż leczyć, dlatego należy dbać o właściwą kondycję paska rozrządu w naszym samochodzie. Co jednak robić, kiedy awaria i tak nas dopadnie?

Co to jest układ rozrządu?

Na początek spróbujmy w uproszczeniu wyjaśnić, czym jest układ rozrządu. To bardzo ważny system, który w naszych autach odpowiada za synchronizowanie pracy silnika. Ze względu na tak ważną rolę układu rozrządu, każda jego awaria to bardzo duże zagrożenie dla naszego samochodu. Najważniejszym elementem całego układu jest wałek rozrządu. Nazywa się go też wałkiem krzywkowym - dlatego, że osadzone są na nim tak zwane krzywki. To właśnie dzięki nim wałek otwiera i zamyka różne zawory. Ważne, żeby praca wałka była odpowiednio zsynchronizowana z wałem korbowym – dwa obroty wału powinny odpowiadać jednemu obrotowi wałka.

Bez znaku życia

Nowoczesne paski rozrządu są lekki i bardzo ciche. Nie stawiają większego oporu. To zalety, które cenią producenci samochodów. Jednak – z perspektywy kierowcy – cechy te mogą mieć negatywne skutki. Ze względu na niewielką wagę i cichą pracę, nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy układ rozrządu z takim paskiem działa właściwie. Nie tylko przeciętni kierowcy mają z tym problem – czasem postawienie diagnozy to wyzwanie nawet dla dobrego mechanika. Zwykle producenci samochodów określają, kiedy należy wymienić pasek – zależy to od ilości przejechanych kilometrów. Nie powinniśmy lekceważyć tych zaleceń. Nie wymieniając paska na czas, możemy narazić się na poważne kłopoty. Pęknięcie paska to bardzo poważna awaria – często prowadzi to do braku właściwej synchronizacji pracy silnika, co może go całkowicie zniszczyć. W najlepszym wypadku pęknięty pasek „załatwi nam” tylko pęknięte zawory. Jeśli będziemy mieć mniej szczęścia, możemy skończyć z podziurawionymi tłokami i skrzywionym wałkiem rozrządu. W takiej sytuacji, najkorzystniejszym dla naszego portfela rozwiązaniem, będzie wymiana tylko uszkodzonych elementów układu rozrządu. 

Liczy się jakość

Wiedząc, jak ogromne znaczenie dla właściwej pracy naszego samochodu ma układ rozrządu, powinniśmy dbać o najlepszą jakość elementów, które będziemy w nim wymieniać. Wysokiej jakości części układu rozrządu znajdziemy w ofercie firmy LD Automotive s.c. Przedsiębiorstwo sprzedaje głowice, potrzebne do nich śruby i uszczelki, zawory i uszczelnienia zaworów, wałki rozrządu, dźwigienki i popychacze zaworów, panewki wałka rozrządu i inne części pozwalające na naprawę układu rozrządu. Dzięki nim nasz samochód znowu będzie działać sprawnie.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz