7 dobrych praktyk na stronach internetowych, które musisz znać!

Planujesz projekt firmowej strony internetowej? Dowiedz się, jakie są dobre praktyki w projektowaniu stron WWW. Co jest ważne przy tworzeniu witryny? Jakie czynniki są istotne? Sprawdzamy w naszym poradniku. Zdobądź wiedzę i zainspiruj się. Czym właściwie są dobre praktyki i dlaczego odgrywają tak ważną rolę dla biznesu? Odpowiadamy!
Czym są dobre praktyki w projektowaniu stron firmowych?
Najlepsze praktyki w tworzeniu stron internetowych stanowią zbiór reguł, których trzeba przestrzegać. Inaczej witryna nie będzie zgodna z oczekiwaniami internautów. W ten sposób zapewnisz swojemu biznesowi przejrzystość i lepsze wrażenie. Poniżej przedstawiamy ważne elementy strony WWW i zasady, jakie warto znać.
1. Użyteczność strony internetowej
Odpowiednia nawigacja jest kluczowa. Według wielu ekspertów logo może znajdować się w lewym górnym rogu, choć nie musi. Istotny jest również wygląd przycisków czy linków. Jeśli chodzi o design strony WWW, to dobrze jest przejrzeć witryny konkurencji. Zwróć uwagę na elementy, które Ci się podobają. Co jest dobre? Co wymaga dopracowania? Tworzenie strony, która jest użyteczna, opiera się na jej funkcjonalności i wygodnej obsłudze. Pozwala to internautom na odnajdywanie i przeglądanie zawartości w wygodny sposób.
2. Bezpieczeństwo, czyli certyfikat SSL
Musisz zapewnić poufność przesyłania danych na swojej stronie internetowej. Zabezpieczy je certyfikat SSL. Jest kluczowy w sytuacji witryn, które wykorzystują formularze i inne informacje przesyłane do serwera. Przez to, że przesyła się je otwartym tekstem, są podatne na przechwycenie. Dlatego zdobądź zaufanie internautów i zdecyduj się na protokół SSL. Wtedy wszelkie informacje przesyłane między serwerem a internetową przeglądarką są zaszyfrowane. Przede wszystkim jednak zapewnisz bezpieczeństwo danym kontaktowym czy numerom kart Twoich klientów.
3. Optymalizacja SEO
Projektowanie strony internetowej wymaga uwzględnienia optymalizacji. Dotyczy to wyszukiwarki Google, z której jak wynika z badań DataReportal, korzysta 126 milionów unikalnych odwiedzających. Dzięki SEO Twoja strona WWW ma możliwość wyświetlania się wyżej w wynikach wyszukiwania (SERP). Na optymalizację profesjonalnej strony internetowej składają się:
zoptymalizowanie kodu strony,
analiza słów kluczowych i konkurencji,
dbałość o czytelność treści.
Zbudujemy Ci stronę. Sprawdź jak>>>
4. Dopasowanie odpowiedniego systemu CMS
Właściwy dobór systemu zarządzania treścią CMS to podstawa. Dzięki niemu Ty lub copywriterzy będą mogli dodawać treść na witrynę, modyfikować je czy organizować. Przy budowaniu strony WWW warto wziąć pod uwagę dostępne wtyczki, które pozwalają na różne opcje.
5. Połączenie z mediami społecznościowymi
Przy tworzeniu strony pamiętaj, aby podpiąć ją do Social Mediów, a więc do:
Facebooka,
X (Twittera),
Instagrama,
LinkedIna
TikToka
Threads
Pinteresta.
Jak podaje DataReportal, z mediów społecznościowych w Polsce korzysta już nawet 27.50 milionów Polaków. Stanowi to 66.3% całkowitej populacji. W ten sposób Twój biznes będzie postrzegany jako profesjonalny.
6. Responsywność RWD
Jak wynika z badań „Digital: 2023”, 97,3% internautów korzysta z różnego rodzaju urządzeń mobilnych. Największą popularnością cieszą się smartfony, a następnie laptopy i tablety czy smartwatche. W związku z tym warto pomyśleć o zaprojektowaniu witryny, która będzie przyjazna tym urządzeniom. Dotyczy to zarówno systemu iOS, jak i Androida.
Responsywność to wyświetlanie strony WWW na ekranach urządzeń mobilnych. Jedną z reguł jest większy rozmiar fontów na mniejszych ekranach. Ciekawe jest podejście tzw. mobile-first. Projektuje się witryny w wersji mobilnej, a potem dopiero dostosowanej do komputerów.
7. Aktualność treści
Jak wyglądają porzucone strony WWW? Nieaktualne informacje w zakładce „Aktualności”, przedawnione promocje lub strony 404 to czynniki, które nie zachęcają do skorzystania z usług. Google także źle je ocenia, tak, że zawieszone witryny stopniowo spadają w wynikach wyszukiwania na niższe pozycje.
W związku z tym pomyśl o systematycznej budowie i aktualizacji treści. Weź pod uwagę swoją grupę docelową. Treści aktualizuj na blogu czy podstronach z ofertą. Sprawdzaj również regularnie i aktualizuj linki, zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Poza tym śledź słowa kluczowe, na których się pozycjonujesz ze swoim biznesem. Nie zapominaj o optymalizacji treści.
Przy tworzeniu stron WWW pomogą Ci tacy specjaliści jak z firmy WeNet. Stworzą Ci witrynę na zawołanie i zajmą się jej aktualizacją.
Zobacz również, na co zwracać uwagę podczas budowy strony internetowej.
Źródło: DataReportal