Jak zbudować widoczność Twojej firmy w internecie i dlaczego musisz o to zadbać?

Jak zbudować widoczność Twojej firmy w internecie i dlaczego musisz o to zadbać?

Budowanie widoczności firmy w internecie nie należy do zadań łatwych ani przynoszących od razu skutek. Nie dość, że do tego celu wymagana jest wiedza z zakresu m.in. informatyki, technologii cyfrowych, marketingu czy copywritingu, to jeszcze trzeba o tę widoczność potem regularnie dbać i wspierać ją konkretnymi działaniami, inaczej przepadnie. Postanowiliśmy uchylić nieco rąbka tajemnicy i podpowiedzieć stawiającym w internecie pierwsze kroki biznesmenom co mogą zrobić, by tę widoczność niewielkim nakładem sił uzyskać i wzmocnić.

Katalogi branżowe – dobre miejsce na start

Na początek warto jest znaleźć się wśród podobnych sobie firm z branży, najlepiej poprzez dopisanie swojego biznesu do jednego z kilku dobrze rozpoznawalnych wśród internautów katalogów branżowych oraz bazach firm, zarówno darmowych, jak i płatnych. Wystarczy w takim katalogu stworzyć interaktywną wizytówkę. Działanie takie, szczególnie w przypadku branż o wąskiej specjalizacji lub przy lokalizacji firmy w niewielkiej miejscowości (gdzie nie zawsze jest konkurencja), może bardzo pozytywnie wpłynąć na widoczność danej firmy w sieci. Dodatkowym atutem będzie też pozyskanie z takich katalogów firm wartościowego ruchu do własnej strony internetowej, a duża liczba odwiedzin oraz wysokiej jakości źródła ruchu przekładają się na wzmocnienie pozycji danej strony w wyszukiwarce.

Umieszczenie adresu internetowego strony na stojącym wysoko w rankingu Google katalogu również podniesie jej widoczność. To też szansa na zbudowanie rozpoznawalności marki firmy nawet w przypadku, gdy nie dysponuje ona stroną www: w katalogu możemy znaleźć podstawowe dane kontaktowe, zakres prowadzonej działalności, opis oferty, zdjęcia czy opinie korzystających już z usług klientów. Taka internetowa wizytówka może więc pozytywnie się przełożyć na wzrost zainteresowania daną firmą, nie tylko w sieci, ale i w rzeczywistości.

Media społecznościowe to duża gwarancja widoczności

Serwisy społecznościowe są dziś miejscem, w którym łatwo można zdobyć szerokie audytorium internautów oraz namówić ich do kupna produktów i usług, pozostawienia danych kontaktowych czy wyrażenia opinii na temat obsługi, współpracy lub jakości oferowanych wyrobów. Do tego Social Media są doskonałym narzędziem promocji firmy przy pomocy niestandardowych formatów, na przykład filmów wideo, prezentacji zdjęć albo infografik. Jeśli są to atrakcyjne materiały, to użytkownicy chętnie się nimi podzielą ze swymi znajomymi. Skutecznie prowadzony fanpage może przyciągnąć dużą grupę użytkowników i zaangażować ich do wejścia na daną stronę firmową, pomoże budować wizerunek przedsiębiorstwa, a konto na portalu można wykorzystać także do tworzenia płatnych reklam wyświetlanych internautom, którzy jeszcze nie znają naszej firmy. Przy obecnym wykorzystaniu urządzeń mobilnych do surfowania po internecie jest to opcja, której nie należy pomijać.

Marketing treści krokiem do stworzenia wizerunku eksperta

Content marketing czyli marketing treści jest sposobem na zwiększenie widoczności swojej strony internetowej i jednocześnie metodą budowy wizerunku, z której warto skorzystać. Internauci poszukują jak najbardziej rozległej wiedzy o produktach i usługach; chcą znać ich zalety, oczekują rozwiązania problemu i potrzebują utwierdzenia się w decyzji zakupu przed jej podjęciem. By ich zachęcić i przekonać, można używać firmowego bloga, gdzie publikuje się artykuły specjalistyczne, recenzje, poradniki, samouczki, instrukcje i wiele, wiele innych wartościowych treści. Dobrze napisane, wysokiej jakości teksty nie tylko potrafią namówić internautów do kontaktu z firmą lub złożenia zamówienia, ale też przekonają ich, że dana firma jest ekspertem w swojej branży i to z jej właśnie usług najlepiej skorzystać. A jeśli do tego dołożymy publikacje content marketingowe na portalach wartościowych dla Google, forach branżowych czy fanpage’ach mediów społecznościowych, to ruch płynący z tych miejsc zapewni widoczność firmy w sieci i rozpoznawalność marki.

Banery są nie tylko na ulicy, a poczta to nie tylko instytucja

Widoczność w internecie można z powodzeniem budować poprzez realizację kampanii reklamowych z wykorzystaniem internetowych banerów, czyli reklam display. Banery to reklama wizualna, która – jeśli jest dobrze zaprojektowana – potrafić przyciągnąć wzrok internauty, zaintrygować go oraz skupić jego uwagę na chwytliwym haśle, namawiającym jednocześnie do określonego działania – kontaktu, wypełnienia formularza czy wprost – do kupna. Kampania display może być wyświetlana internautom kontekstowo, na przykład przy artykule opisującym daną branżę czy produkt. W ten sposób wiedza o firmie trafia do osób bezpośrednio zainteresowanych konkretną tematyką, szukających produktów lub mających określoną potrzebę do zaspokojenia. Zaletą tego rozwiązania jest celne skierowanie reklamy do odbiorców, którzy są grupą osób najbardziej zainteresowanych kontaktem czy zakupem. Pozwoli to im zapamiętać nazwę i logo firmy, co jest dużą korzyścią. Banery wyświetlane na katalogach branżowych czy w wartościowych portalach to rozwiązanie, którego nie można przegapić!

 

Chcesz, aby Twoja firma była rozpoznawalna w sieci? Sprawdź ofertę >>

 

Posiadanie poczty internetowej jest dziś niemal tak powszechne, jak posiadanie telefonu komórkowego. By zwiększyć widoczność swojej firmy w internecie, nie można przeoczyć tego faktu. Dlatego warto rozważyć przeprowadzenie kampanii mailingowej, skierowanej na przykład do osób udostępniających nam swoje adresy mailowe (zapisanych na newsletter, pozyskanych wcześniej klientów itp.). Odpowiednio skonstruowane i regularnie wysyłane wiadomości poinformują odbiorców o nowościach w firmie, promocjach i wyprzedażach, zaprezentują ofertę lub pokażą wizytówkę dobrze dobranej grupie osób. Takie działanie spowoduje nie tylko wzrost świadomości o firmie, pomoże też utrzymać kontakt z klientami i przyciągnie osoby najbardziej zainteresowane działalnością przedsiębiorstwa.

Lokalne wyszukiwanie i platformy handlowe

Jest grupa internautów, która chce wykonania usługi „na wczoraj” lub szybkiego dostarczenia zakupionego towaru, bez potrzeby długiego oczekiwania na przesyłkę idącą z drugiego końca kraju. Tacy internauci najchętniej poszukują firm w okolicy swojego zamieszkania, dlatego warto to wykorzystać. Dobrym pomysłem jest stworzenie sobie wizytówki w usłudze Google Moja Firma, dzięki czemu poszukujący lokalnej usługi klienci trafią od razu do celu! Dzieje się tak wskutek zastosowanym w treściach firmowej wizytówki (ale i na stronie internetowej) frazom z nazwami miejscowości oraz pinezkom na mapach Google. Warto wiedzieć, że te dwa elementy nie wchodzą w skład organicznych wyników wyszukiwania, ale wyświetlane są u góry, zaraz pod płatnymi linkami Google Ads. Wizytówka zawiera dane adresowe, wskazówki dojazdu, godziny otwarcia, oferuje też możliwość zadania firmie pytania i wystawienia oceny. To bardzo poprawia statystyki wyszukiwania i ułatwia bycie odnalezionym przez klientów oraz tworzy obraz wiarygodnej firmy!

A dla wszystkich zainteresowanych prowadzeniem sprzedaży w internecie wskazane jest dołączenie do Marketplaceplatformy handlowej, która w praktyce jest gotowym, skonfigurowanym i łatwo wyszukiwalnym sklepem. Różne firmy i usługodawcy prezentują tu swoje wyroby i usługi, wystarczy dodać dane kontaktowe, opisać branżę i zakres działalności, wskazać godziny funkcjonowania biznesu i można już dodawać towary do sklepu. Z rozwiązania mogą korzystać zarówno posiadający własne e-sklepy (poszerzą oni grono odbiorców o użytkowników portalu), jak i właściciele sklepów stacjonarnych (zafunkcjonują w internecie bez konieczności zakładania swojego e-sklepu).

Wszystkie opisane powyżej metody zwiększenia widoczności firmy w internecie skuteczne są w określonym zakresie. Dlatego, jeżeli chcecie poprawić widoczność i rozpoznawalność swojej firmy w sieci oraz wyprzedzić konkurencję, to trzeba działania te prowadzić równocześnie i ze stosowną regularnością. Dadzą wówczas największe efekty.

Opracowanie:
Igor
Redaktor pkt.pl
Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz