- Filtruj
-
- Filtruj:
- Lokalizacje
- Dostępność
Abacus Biuro rachunkowe Anita Grotyńska
-
Zakładanie i rejestracja działalności gospodarczej
Pierwszym krokiem do założenia i rejestracji działalności gospodarczej jest wypełnienie formularza CEIDG (wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), w którym podaje się rodzaj działalności. Dokument można wydrukować i podpisać ręcznie lub wykorzystać elektroniczny podpis albo bezpłatny profil zaufany, czyli narzędzie potwierdzające tożsamość obywatela w elektronicznej administracji i umożliwiające załatwienie wszelkich spraw urzędowych online. Wpis do Ewidencji to także wniosek o nadanie numeru REGON, NIP, wybór formy opodatkowania oraz zgłoszenie płatnika składek ubezpieczeniowych do ZUS-u. W formularzu CEIDG należy także wskazać, które biuro rachunkowe lub firma zajmie się dokumentację finansową. Znajdź solidne firmy pomagające w zakładaniu i rejestracji działalności gospodarczej.
- deklaracje podatkowe,
- deklaracje zus,
- dokumentacja kadrowa,
- dokumentacja urlopowa,
- ewidencja środków trwałych,
- karta podatkowa,
- listy płac,
- optymalizacja podatkowa,
- prowadzenie książki przychodów i rozchodów,
- przygotowywanie sprawozdań finansowych,
- roczne rozliczanie działalności,
- rozliczanie pit,
- rozliczanie ryczałtu ewidencjonowanego,
- rozliczenia publicznoprawne,
- składki zus,
- sporządzanie umów o pracę,
- świadectwa pracy,
- umowy cywilnoprawne,
- zgłoszenia aktualizacyjne,
- zgłoszenia identyfikacyjne