Artykuł sponsorowany

Znaczenie grawerowania laserowego w branży reklamowej

Znaczenie grawerowania laserowego w branży reklamowej

Wynalezienie i rozpowszechnienie technologii laserowej raz na zawsze zmieniło oblicze wielu dziedzin, w tym branży reklamowej. Laser roztoczył przed nią możliwości, jakich nie dawały tradycyjne techniki, takie jak chociażby druk. Oczywiście, klasyczny grawer znany jest już od dawna, grawerowanie laserowe odbywa się jednak na znacznie większą skalę, z czym wiążą się też istotnie niższe koszty produkcji. Co jeszcze warto wiedzieć na ten temat?

Kolejną zasadniczą różnicą pomiędzy zwykłym grawerowaniem a grawerowaniem laserowym jest możliwość uzyskania znacznie wyższego stopnia precyzji. Projekt bowiem tworzony jest w komputerze i po jego zatwierdzeniu nie ma już miejsca na błędy związane z tzw. czynnikiem ludzkim. Precyzyjny, schludny efekt uzyskuje się nawet w przypadku bardzo skomplikowanych wzorów, co ma niemałe znaczenie z wizerunkowego punktu widzenia.

Szeroki wybór podłoży

W branży reklamowej wykorzystywane są różne typy lasera, co pozwala na pracę z o wiele większą liczbą materiałów niż te dotychczas dostępne na cele kampanii marketingowych. Wymienić tu należy między innymi papier i tekturę, drewno, laminaty, korek, gumę, szkło, skórę (sztuczną i naturalną), tworzywa (np. pleksi) czy metale (w tym powlekane, szlachetne, stal nierdzewną i aluminium).

Dzięki technologii tej bez trudu więc ozdobić da się przedmioty takie jak długopisy, kubki, termosy, szklanki, kieliszki, breloki, nośniki pamięci typu pendrive, a także gadżety niestandardowe, dostosowane do indywidualnych potrzeb danego klienta. – Największym ograniczeniem jest tutaj chyba wyłącznie wyobraźniaśmieje się przedstawiciel śląskiej firmy POWERGRAW.

Trwałość i funkcjonalność

Znakowanie wykonane w technologii grawerowania laserowego bije na głowę tradycyjne metody zadruku (np. tampodruk, sitodruk czy nawet druk laserowy i offset). Niestraszne mu wysokie temperatury i wiele najczęściej spotykanych substancji chemicznych, podobnie jak ścieranie i inne formy oddziaływania mechanicznego. Grawer nie uszkadza też wewnętrznej struktury obrabianych w tej technice obiektów, co mogłoby prowadzić do różnego typu odkształceń, pęknięć czy zarysowań.

Decydując się więc na zastosowanie tej technologii, stosunkowo niewielkim kosztem uzyskać możemy świetnej jakości gadżety reklamowe, które oprócz utrwalania wizerunku danej firmy, produktu czy usługi pełnią zarazem funkcje czysto praktyczne. Z psychologicznego punktu widzenia znacznie łatwiej pozbyć się ulotki czy folderu niż grawerowanego, trwałego przedmiotu, który może kiedyś się przydać. Rośnie więc szansa, że nie tylko nie zostanie on szybko wyrzucony, ale wręcz zostanie zabrany w miejsca, gdzie zobaczą go kolejne osoby. Utrwalony grawerem logotyp czy nazwa firmy tym bardziej więc – nomen omen – wryje się w pamięć. Nic więc dziwnego, że o ile zastosowań grawerowania laserowego jest znacznie więcej, o tyle ukochała go sobie przede wszystkim właśnie branża reklamowa.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz