Artykuł sponsorowany

Stare opony wielkogabarytowe jak nowe – wystarczy poddać je regeneracji!

Stare opony wielkogabarytowe jak nowe – wystarczy poddać je regeneracji!

Stare, zużyte opony wcale nie muszą trafiać na śmietnik. To byłoby ogromne marnotrawstwo pieniędzy, zwłaszcza w przypadku drogich opon wielkogabarytowych. Na szczęście w dobrym zakładzie wulkanizacyjnym takie opony można po prostu oddać do naprawy. Opona poddawana jest gruntownej regeneracji, po której znów nadaje się do użytku. Sprawdza się to zwłaszcza przy drogich oponach wielkogabarytowych – przeznaczonych do maszyn budowlanych i pojazdów rolniczych.

Zalety regeneracji opon

Dzięki regeneracji opon możemy zaoszczędzić naprawdę sporo pieniędzy. Zwłaszcza jeśli na przykład prowadzimy firmę budowlaną, transportową lub własne gospodarstwo rolne. Wielkogabarytowe opony do pojazdów budowlanych i rolniczych szybko się zużywają, bo są narażone na wyjątkowo intensywną eksploatację. Nawet używany komplet takich opon to spory koszt – często nawet kilka tysięcy złotych. Jeśli nasza firma posiada przynajmniej kilka takich pojazdów, zakup opon robi się naprawdę sporym wydatkiem. Dlatego warto skorzystać z możliwości naprawy ogumienia samochodów ciężarowych. Takie zlecenie zrealizuje dla nas firma Kuliszewski Ryszard Serwis Ogumienia Wulkanizacja Kuliszewski.

Nasza oferta skupia się głównie na serwisie opon. Świadczymy usługi zarówno dla klientów indywidualnych, jak i przedstawicieli firm i instytucji – podkreśla właściciel przedsiębiorstwa.

Warto jednak podkreślić, że oszczędność pieniędzy to nie jedyna zaleta regeneracji opon. Podczas bieżnikowania kierowca może wybrać, jak ma wyglądać nowa rzeźba bieżnika. Opona poddana regeneracji ma takie same właściwości jak świeżo po kupieniu, a kosztuje połowę mniej od opony nowej. Poza tym regeneracja opon wielkogabarytowych bardzo korzystnie wpływa na środowisko – ponownie wykorzystując zużytą oponę, redukujemy ilość generowanych przez nas odpadów.

Jak to się robi?

Na początek warto powiedzieć, że nie każdą opnę można poddać regeneracji. W zakładzie wulkanizacyjnym, przed rozpoczęciem regeneracji, opona musi być dokładnie sprawdzona – trzeba ustalić, czy nie ma ona żadnych uszkodzeń wewnętrznych – na przykład rozwarstwień. Jeśli wnętrze opony jest w porządku, zaczyna się proces regeneracji. Pierwszy etap to usuwanie starej warstwy bieżnika, czyli szorstkowanie. Na oczyszczoną w ten sposób powierzchnię starej opony nakładana jest warstwa nowego bieżnika. Ostatni etap to wulkanizacja zregenerowanej opony – poddaje się ją działaniu wysokiego ciśnienia i temperatury, co zapewnia trwałe połączenie gumy. Naprawiona w ten sposób opona będzie nam jeszcze długo służyć – także w trudnych warunkach na budowie lub w gospodarstwie. 

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz