Artykuł sponsorowany

Jakie zalety mają małe sklepy sieciowe?

Jakie zalety mają małe sklepy sieciowe?

Kupowanie produktów spożywczych jest częścią naszej codzienności. Nie jesteśmy więc w stanie funkcjonować bez sklepów oferujących te artykuły. Jest ich dziś bardzo wiele – od małych rodzinnych punktów po ogromne hipermarkety. Trudno jednoznacznie stwierdzić, które z nich są najlepsze i najbardziej potrzebne, jednak z pewnością wiele zalet mają sklepy sieciowe.

Sieciówki nie tylko w formie hipermarketów

Kiedy czytamy artykuły modowe i sprzedażowe i spotykamy się w nich z określeniem „sieciówka”, zazwyczaj naszym pierwszym skojarzeniem jest międzynarodowy koncern, który posiada placówki w większych miastach kraju i za granicą. Sklepy sieciowe nie muszą jednak być wielkimi molochami, w których trudno o wytwarzane lokalnie wędliny na wagę czy dobrej jakości pieczywo. W ostatnich latach rozwinęły się też inne, mniejsze sieci, które ograniczają zasięg swojego działania do jednego miasta czy województwa. Placówki handlowe należące do jednej firmy, często mającej charakter rodzinny, łatwo rozpoznać – wyróżniają się wśród innych rozpoznawalnym brandingiem, charakterystycznymi strojami załogi czy podobnym sposobem rozmieszczenia produktów w sali sprzedażowej. A to nie koniec zalet takich placówek.

  • Wszystkie placówki należące do sieci mają podobny układ wnętrza, dzięki czemu można łatwo trafić do konkretnej grupy produktów.
  • Stali dostawcy sprawiają, że w każdym ze sklepów sieci można odnaleźć ten sam ulubiony serek lub napój.
  • Troska o budowanie marki sprawia, że produkty tam oferowane są wysokiej jakości.
  • Na jakość asortymentu wpływa też jego mniejsza ilość. Zamawiając mniej, sprzedawca może wybierać produkty lepszego gatunku, a nie te tanie, które zapełnią półki.
  • Ograniczony asortyment jest szybciej sprzedawany i nie zalega na półkach, dzięki czemu zawsze pozostaje świeży.
  • Potrzeba wyróżnienia się owocuje zazwyczaj oferowaniem kilku produktów własnego wyrobu, jak pieczywo czy garmażerka.
  • Podobny układ i wspólna identyfikacja wizualna placówek sprawia, że w każdej z nich klient czuje się jak u siebie.

Wymienione zalety nie zamykają jeszcze listy atutów małych sieciówek, ale z pewnością już te mogą przekonać o wartości takich placówek.

Społem – firma z tradycjami

Wśród wielu różnych nowoczesnych sieci sprzedażowych, zarówno tych dużych, jak i małych, znajdują się też takie, które znały już nasze mamy i babcie. Wpisane w tradycję polskiego handlu, przez pół wieku stanowiące nawet jego wizytówkę, dziś nadal są obecne na rynku. Do takich firm zalicza się ponadczasowa już marka Społem. Powszechna Spółdzielnia Spożywców. Jej charakterystyczne logo w przeszłości zdobiło front niemal każdego spożywczaka i wielu sklepów przemysłowych. Dziś rodzina sklepów wciąż ma się całkiem dobrze, oferując klientom swoje usługi w sieci sklepów spożywczych, przemysłowych i piekarni – m.in. na terenie Sławna. Placówki te są doskonałym przykładem potwierdzającym, że sieciowe sklepy spożywcze i wielobranżowe są tym, czego potrzebują klienci i to od ponad siedmiu dekad!

Polski handel systematycznie rozwija się, a obok nas wyrastają kolejne ogromne hipermarkety. Nie oznacza to jednak, że całkowicie rezygnujemy z zakupów u zaprzyjaźnionej „pani Kasi”, która nie tylko za zakupy podziękuje uśmiechem, ale też wybierze specjalnie dla nas najlepszy kąsek z asortymentu.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz