Artykuł sponsorowany

ZASADY WSPÓŁPRACY Z KONTRAHENTAMI CHIŃSKIMI W PRAKTYCE

ZASADY WSPÓŁPRACY Z KONTRAHENTAMI CHIŃSKIMI W PRAKTYCE
Chiny to największy azjatycki partner handlowy naszego kraju. Polska z kolei jest najważniejszym partnerem Chińczyków, jeśli chodzi o region Europy Środkowo-Wschodniej. Wszystko też wskazuje na to, że polsko-chińskich kontaktów biznesowych będzie coraz więcej, dotychczasowa współpraca się zaś zacieśni. Aby w pełni wykorzystać rodzący się tu potencjał, warto zrozumieć specyficzne różnice pomiędzy obydwiema nacjami. Pomoże w tym odpowiednie szkolenie.


Nie należą bowiem do rzadkości historie przedsiębiorców, którzy próbowali zaaplikować rodzimy sposób prowadzenia interesów w kontaktach z chińskimi kontrahentami – i tylko na tym stracili. Dobre relacje między partnerami okazują się tu jeszcze ważniejsze, niż mogłoby się nam zdawać, a nie da się ich nawiązać bez poznania nieraz subtelnych, lecz jakże istotnych niuansów kulturowych.

Szkolenie, czyli „droga na skróty”

Czy można to jednak zrobić pomimo dzielącego nasze kraje ogromnego dystansu? Zdecydowanie tak. Ale zamiast opierać się na zasłyszanych historiach czy ogólnikowych stereotypach, lepiej wziąć udział w specjalistycznym szkoleniu, takim jak choćby to organizowane przez Ośrodek Szkoleń i Informacji EFFECT. Prowadzi je osoba doświadczona na polu kontaktów handlowych z Chinami, skrupulatnie przygotowany i przedstawiony w atrakcyjnej formie program zaś da nam pewność, że uwzględnione zostaną wszystkie kluczowe zagadnienia – również te, o które nawet nie wiedzielibyśmy, że można zapytać!

Miniwykłady, studia przypadków i projekcje filmowe przetykane ćwiczeniami angażującymi uczestników pozwolą tym ostatnim na łatwiejsze i bardziej efektywne przyswojenie wiedzy na temat bezpieczeństwa produkcji i importu, kontroli jakości i prawnych aspektów współpracy handlowej z Chińczykami, a także prowadzenia negocjacji czy korespondencji biznesowej.

Jeszcze więcej korzyści

Ze szkolenia skorzystają zarówno eksporterzy i importerzy, jak i inwestorzy lokujący w Chinach produkcję, a także wszyscy ci, którzy chcieliby uniknąć licznych pułapek i zagrożeń w kontaktach handlowych z tym azjatyckim krajem – niezależnie od tego, czy kontakty te mają już miejsce, czy pozostają dopiero w sferze planów.

Poznają oni m.in. zasady tworzenia kalkulacji kosztów importu czy pisania zapytań ofertowych, nauczą się budować relacje w kontaktach bezpośrednich (np. podczas targów), jak również na odległość. Dowiedzą się też, jak pozyskiwać produkty, próbki lub wzory i je archiwizować, a także jak rozwiązać kwestie obowiązujących w naszym kraju certyfikatów. Ciekawym uzupełnieniem tej wiedzy będą zaś informacje dotyczące np. zachowania się przy stole, mowy ciała czy prowadzenia konwersacji z chińskim partnerem.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz