Artykuł sponsorowany

Chiny – jak zdobyć największy rynek świata?

Chiny – jak zdobyć największy rynek świata?

Chiny to obecnie jeden z największych, o ile nie największy, rynek na świecie. Zachodzące tam zmiany i rozwój gospodarczy sprawiły, że wielu polskich przedsiębiorców dostrzegło drzemiący tam potencjał, który wciąż jednak nie jest wykorzystywany. Niestety, w wielu przypadkach, na przeszkodzie rozpoczęcia współpracy staje brak odpowiedniej wiedzy.

Dobry pomysł to nie wszystko

Polskim przedsiębiorcom wciąż brakuje wiedzy o tym, jak wejść i funkcjonować na chińskim rynku. Większość z nich czerpie ją ze stron internetowych. Dlatego też, zastanawiając się nad działalnością typu eksport lub import z Chin, powinniśmy odpowiedzieć sobie na pytania, ile tak naprawdę wiemy o tym procesie, zwłaszcza o sprawach formalnych i prawnych, i czy mamy doświadczenie w kontaktach z dalekowschodnimi partnerami. Niezmiernie ważny jest także pomysł na towar, który planujemy sprzedawać lub kupować. Jeśli mamy już określone czym chcemy handlować, ale brak nam doświadczenia jak to zrobić, dobrym pomysłem jest skorzystanie z usług pośrednika, np. Blugard Sp. z o.o., który zapewni nam kompleksową pomoc i fachowe doradztwo. Pośrednik w handlu z Chinami przede wszystkim dysponuje sprawdzonymi kontaktami do producentów i partnerów organizujących transport międzynarodowy czy odprawy celne. Może on także wynegocjować korzystne ceny przy zachowaniu jakości towaru, a także pomoże w załatwianiu formalności. Oczywiście to do nas, czyli do klientów, należy sprecyzowanie zamówienia w oparciu o znajomość polskiego rynku, wiedzę o produkcie i własne potrzeby w formie szczegółowego opisu. Niezbędne jest również określenie wielkości i asortymentu zamówienia oraz wskazanie oczekiwanego poziomu wykonania produktu. Niezbędnym elementem współpracy z pośrednikiem, działającym jako reprezentant klienta, jest określenie zakresu obowiązków i spisanie odpowiedniej umowy. Próby samodzielnego działania, zwłaszcza bez niezbędnego doświadczenia, nie gwarantują nam sukcesu i obarczone są dużym stopniem ryzyka, a lista pułapek czyhających na debiutanta jest bardzo długa.

Warto zdać się na doświadczonych pośredników

Wybierając pośrednika, najlepiej zdecydować się na dużą, stabilną firmę z doświadczeniem na rynku. Warto też sprawdzić jej wiarygodność – poprośmy o dokumenty założycielskie firmy lub zweryfikujmy ją w wywiadowni gospodarczej lub w rejestrze długów. Poszukiwania pośrednika warto jednak zacząć od zapoznania się z ofertą Blugard Sp. z o.o. ze Szczecina, która świadczy usługi obejmujące kompleksowe pośrednictwo w obrocie towarami na rynku chińskim. Ich działalność powstała z myślą o doradztwie i pomocy firmom, które planują wprowadzenie produktów na rynek chiński. Przygotowują oni również niezbędne  analizy, dbają o dopełnienie wszelkich formalności, a także pomagają w wysyłce oraz sprzedaży. Dodatkowo są oni importerem i dystrybutorem biżuterii o właściwościach terapeutycznych LIFE POWER. Blugard Sp. z o.o. to doświadczenie i rzetelność oraz  grono zadowolonych klientów.

Początki współpracy z kontrahentami z Chin nie należą do najłatwiejszych. Niemniej jednak warto pamiętać, jak wielki potencjał tam drzemie, a w przypadku problemów skorzystać z pomocy doświadczonego pośrednika.

Oceń artykuł (0)
0.0
Komentarze
Dodaj komentarz