Materiał Partnera

Zalety opakowań kartonowych

Zalety opakowań kartonowych

Opakowania kartonowe są bardzo często spotykane także pod nazwą „opakowania tekturowe”. Obecnie można je znaleźć niemal w każdej branży. Ich wykorzystanie co roku staje się coraz popularniejsze, a na rynku pojawiają się nowe firmy zajmujące się produkcją takich rozwiązań. Skąd bierze się tak duża popularność opakowań z kartonu i jakie są ich zalety?

Ekologia na pierwszym miejscu

Jedną z najważniejszych zalet opakowań kartonowych jest ich ekologiczność. Tektura jest jednym z najmniej szkodliwych materiałów wykorzystywanych do pakowania różnych produktów. W przeciwieństwie do folii czy różnego rodzaju tworzyw sztucznych, kartony mogą całkowicie się rozłożyć – bez negatywnego wpływu na środowisko. Co więcej, zużyty produkt może zostać poddany recyklingowi. Coraz większa liczba firm zwraca uwagę na te kwestie, dlatego inwestuje właśnie w opakowania kartonowe.

Czym wyróżniają się opakowania kartonowe?

Opakowania kartonowe mają wiele zalet. Oprócz wspomnianej już wyżej ekologii warto zwrócić uwagę na takie kwestie, jak:

  • dowolny rozmiar kartonu, dopasowany do potrzeb klienta – nowoczesne maszyny wykorzystywane w produkcji tego typu opakowań można bez problemu zaprogramować na dany typ pudełka, dlatego bardzo często są one produkowane na indywidualne zamówienie,
  • niewielka waga,
  • bardzo niska cena – średniej wielkości opakowanie kartonowe można bez problemu kupić za symboliczne kilka złotych.

Gdzie są wykorzystywane opakowania kartonowe?

Specjalista z firmy Cross-Pack. Producent opakowań z tektury zauważa: „Najczęstszym zastosowaniem pudełek wykonanych z kartonu jest transport różnych produktów. Tego typu opakowania są wykorzystywane niemal w każdej branży. Dostarczane są w nich odzież, obuwie, kosmetyki, zamówienia ze sklepów z elektroniką czy księgarni. Niektóre z firm cateringowych również decydują się na wykorzystanie opakowań kartonowych do dystrybucji swoich posiłków” – dodaje.

Opakowania kartonowe jako element marketingu firmy

Jak już wcześniej zauważono, można zamówić niemal dowolny kształt i wymiar opakowania kartonowego. Dlatego coraz większa liczba firm decyduje się na personalizację pudeł tekturowych i wykorzystuje ją jako element skutecznej kampanii marketingowej. Na takim opakowaniu można umieścić dowolny napis – zazwyczaj jest to logo marki i charakterystyczna dla niej kolorystyka. Przykładem są chociażby opakowania, w których sprzedawane jest obuwie.

Oczywiście podobnie jak w przypadku innych materiałów dostępnych na rynku, ten również ma niewielką wadę. Karton charakteryzuje się dość dużą wchłanialnością wody. Zwolennicy opakowań tekturowych powinni być jednak zadowoleni, ponieważ cały czas trwają prace mające na celu ich udoskonalenie i wprowadzenie formuły, która chroniłaby przed wspomnianą wilgocią. Być może niebawem na rynku pojawią się nowe produkty.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz