Usługowy Zakład Wulkanizacyjny Eugeniusz Laskowski – kiedy zaleca się wymianę opon?

Opony wymieniamy dwa razy do roku – jesienią, kiedy nadchodzi pora na ogumienie zimowe i wiosną, gdy czas założyć wersję letnią. Oczywiście możemy je zmieniać częściej, gdy jest zużyte lub uszkodzone. Jeśli zachodzi taka konieczność, musimy się zastanowić czy w firmie Usługowy Zakład Wulkanizacyjny Eugeniusz Laskowski kupić nowe lub używane opony. Warto sprawdzić, co jest bardziej opłacalne, bo produkty od renomowanych producentów sporo kosztują.
Nowe czy używane opony założyć w firmie Usługowy Zakład Wulkanizacyjny Eugeniusz Laskowski?
Odwieczna walka zwolenników nowych i używanych opon trwa od lat. Niechętnie wymieniamy ogumienie, a jeśli już musimy, to staramy się zaoszczędzić. Warto się zastanowić, czego oczekujemy po produkcie i na czym nam tak naprawdę zależy. Najważniejsze jest zawsze bezpieczeństwo na drodze. Usługowy Zakład Wulkanizacyjny Eugeniusz Laskowski oferuje oba rodzaje, więc musimy przekalkulować, który wariant jest dla nas najbardziej opłacalny, bo różnica jest naprawdę spora.
Koła z drugiej ręki mogą być w doskonałym stanie, więc nie ma potrzeby przepłacania, bo doskonale wiemy, że struktura może ulec przebiciu, podobnie jak fabryczna, na gwarancji. Ważny jest jej wiek i zużycie bieżnika
– mówi ekspert.
Z kolei zwolennicy nowych opon twierdzą, oszczędności są tylko pozorne, więc nigdy nie założą „przechodzonego” ogumienia.
Kiedy powinniśmy wymieniać opony?
Serwis opon jest konieczny, aby ocenić ich stan techniczny, który jest podstawą do bezpiecznej jazdy. Jeśli zlekceważymy tę kwestię i będziemy poruszać się na zużytych gumach, to ryzykujemy życiem własnym i pasażerów, a nawet innych użytkowników drogi. Nie jest to żadna oszczędność, ale bezmyślność. Ogumienie musimy wymieniać sezonowo. Szczególnie ważne jest, aby zimą nie jeździć na letnim. Przykładowe rodzaje zużycia zmuszające do zakupu nowych to: odklejanie bieżnika, zdeformowanie lub odkrycie drutówki, plamy, odparzenia, wybrzuszenia, deformacje na boku związane z pęknięciem nitek osnowy oraz przecięcia i rozdarcia gumy.