Samodzielna księgowość czy profesjonalne biuro rachunkowe? Sonia Pieczka Kancelaria podatkowa
Prowadzenie własnej firmy to wyzwanie, które zajmuje wiele czasu i mocno angażuje właściciela. Trzeba zadbać równocześnie o mnóstwo spraw, stąd klucz do sukcesu to dobra organizacja i wsparcie innych. Jednym z ważnych obszarów, który wymaga uwagi, jest prowadzenie księgowości i rozliczeń z ZUS-em. Czy warto wziąć na siebie tę odpowiedzialność i samodzielnie wypełniać obowiązki księgowej, czy lepiej nawiązać współpracę z biurem rachunkowym? Jeśli zastanawiacie się nad decyzją, sprawdźcie poniższy artykuł.
Samodzielne prowadzenie księgowości
Samodzielne rozliczanie firmy ma swoje zalety. Do najczęściej wymienianych zalicza się oszczędność pieniędzy. Każda czynność związana z obsługą księgową ma wyznaczoną cenę, za którą co miesiąc biuro rachunkowe wystawia fakturę. Dla młodych firm, których nakład kapitału jest ograniczony, każde kilkaset złotych jest na wagę złota. Wtedy decyzja o samodzielnym prowadzeniu księgowości będzie właściwym rozwiązaniem, o ile dana osoba nabędzie wiedzę z tego zakresu.
Prowadzenie księgi przychodów i rozchodów, czy rozliczenia z ZUS-em to odpowiedzialne zadania, stąd należy wykonać je z najwyższą starannością. Każdy błąd niesie za sobą poważne konsekwencje, a tego chyba przedsiębiorcy woleliby uniknąć.
Duża odpowiedzialność związana z rozliczaniem firmy to minus, jeśli chodzi o samodzielną księgowość. Dlatego przed podjęciem takiej decyzji warto się dobrze zastanowić i ocenić swoje możliwości, a także czas. Samo przyswajanie informacji związanych z prowadzeniem księgowości jest absorbujące, a trzeba uwzględnić również późniejsze comiesięczne wykonywanie wszystkich czynności.
Współpraca z biurem rachunkowym
Nawiązując do poprzedniego podpunktu i poruszonych argumentów, współpraca z biurem rachunkowym zdejmuje z właściciela firmy odpowiedzialność związaną z rozliczeniami. Zaufany księgowy, jak na przykład specjalista Sonia Pieczka Kancelaria podatkowa, ma wiedzę i doświadczenie potrzebne przy wykonywaniu swoich obowiązków na najwyższym poziomie.
Dla zapracowanego właściciela firmy jest to również zysk w postaci wolnego czasu. Nie musi on się dokształcać ani poświęcać długich godzin na obsługę księgową, która potrafi być uciążliwa i absorbująca.
Sonia Pieczka, to Doradca Podatkowy, specjalista w dziedzinie rachunkowości i podatków. Kancelaria podatkowa, którą prowadzi, mieści się w Rydułtowach na terenie województwa śląskiego. Działalność w branży rozpoczęła już w 2011 roku, co pozwoliło jej zdobyć spore doświadczenie. Kancelaria oferuje klientom wsparcie przy wyborze najlepszych form opodatkowania dla działalności. Prowadzi obsługę księgową z należytą starannością i rzetelnością z zachowaniem zasad Etyki zawodowej Doradców Podatkowych. Dodatkowo oferuje reprezentację przed organami skarbowymi oraz obsługę kadrowo-płacową.