Artykuł sponsorowany

Oświetlenie LED w sklepach

Oświetlenie LED w sklepach
Oświetlenie LED nie tylko na dobre zawitało do naszych domów lecz równie chętnie wykorzystywane jest w sklepach i punktach handlowych. Właściwa ekspozycja towaru bowiem, także poprzez jego odpowiednie oświetlenie, znacznie wpływa na konsumpcję i podnosi sprzedaż eksponowanego towaru. Komfort świetlny, który odczuwają klienci przekłada się także na ich dłuższy pobyt w sklepie, a co za tym idzie, większe zakupy.

Projektując oświetlenie LED w sklepach pamiętać powinniśmy o kilku ważnych czynnikach. Przede wszystkim należy dobrać odpowiednią temperaturę barwową oprawy oświetleniowej do właściwej grupy eksponowanych produktów. Ponadto oprawy na suficie powinny być zamontowane tak, aby przyciągnąć uwagę klientów do wybranych produktów. Pamiętajmy także, aby dobrać oprawy oświetleniowe z wysokim współczynnikiem oddawania barw RA jeśli chcemy podkreślić naturalne kolory produktów spożywczych.

O czym jeszcze pamiętać?

Równomierne oświetlenie

Rozkład światła w sklepie powinien być równomierny. W ten sposób unikniemy niedoświetlenia towaru w przypadku zmian ekspozycji. Równomierne oświetlenie zapewnią oprawy typu downlight oraz projektory montowane do szynoprzewodów.

Ponadto pamiętajmy, aby w sklepie znalazła się dostateczna ilość światła zarówno na półkach, jak i na terenie sklepu. Dzięki oświetleniu LED, które zakupimy między innymi w internetowym sklepie Koloreno, stworzymy w naszej przestrzeni handlowej przyjemną kameralną atmosferę, a z drugiej zapewnimy komfort świetlny klientom oraz prawidłową ekspozycję towarów.

Oddawanie barw źródeł LED

Kolejnym czynnikiem, o którym powinniśmy pamiętać, projektując oświetlenie LED w sklepach jest prawidłowe oddawanie barw źródeł LED. Aby w pełni oddać prawidłowe barwy, należy stosować źródła generujące światło o wskaźniku oddawania barw na poziomie nie mniejszym niż Ra=80. Równie ważna będzie temperatura barwowa, która powinna odpowiadać temperaturze barwowej oświetlenia dziennego. Dzięki tym zabiegom kolory będą autentyczne i łatwe w rozróżnieniu, a klient nie tylko będzie chciał spędzić dłuższą chwilę w naszym sklepie, lecz również dostrzeże różnicę między odcieniami i dokona wyboru zgodnego z oczekiwaniami.

Dobierz temperaturę barwową

Decydując się na oświetlenie LED w naszym sklepi pamiętajmy również o dobraniu odpowiedniej temperatury barwowej, mającej wpływ na wzrost lub spadek konsumpcji danego towaru. Szczególne duże znaczenie ma to w przypadku sklepów spożywczych, gdzie świeże mięso i wędliny powinny być oświetlone światłem w odcieniu różowym, a sery twarde żółtym. Na wzrost zakupu nabiału wpłynie zastosowanie światła białego, ryb i owoców morza natomiast z odcieniem nieb iskiem. Kosmetyki i odzież oświetlajmy natomiast światłem neutralnym z wysokim wskaźnikiem Ra.

Oceń artykuł (1)
5.0
Komentarze
Dodaj komentarz